۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
سهم مازندران از بودجه های ملی پایین است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سهم مازندران از بودجه های ملی پایین است

ساری- احمدی، فعال اقتصادی و کارآفرین در مازندران ناهمخوانی بین بودجه و پایین بودن آن به نسبت جمعیت شناور و خدمات ملی استان را از جمله مشکلات ذکر کرد.

مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار یکی از مشکلات و معضل فراروی استان را سهم پایین از بودجه های عمرانی بیان کرد و گفت: مردم استان از عدم هممخوانی سرمایه گذاری و تخصیص اعتبارات اندک رنج برده اند.

وی با بیان اینکه مازندران از نظر جمعیتی با استان هایی نظیر آذربایجان و کرمان برابر است، گفت: این درحالی که شمار گردشگران آن با استان هایی نظیر اصفهان و فارس برابری می کند و باید برای جمعیت شناور بودجه مناسب درنظر گرفته شود.

وی شمار بالایی پروژه های ناتمام را از جمله مشکلات فراروی استان ذکر کرد وگفت: بیش از ۵۰۰ پروژه بزرگ راکد و نیمه راکد در استان وجود دارد که لنگ اعتبار است از سوی دیگر سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون تردد در استان رخ می دهد.

احمدی یادآور شد: فقدان توزیع اعتبارات مناسب در استان نمایان است و با آنکه خدمات ملی در استان ارائه می شود اما تخصیص اعتبارات در استان منطقه ای است.

این کارشناسان حوزه اقتصادی دخیل نبودن جمعیت شناور در تخصیص اعتبارات را از جمله مسائل و دغدغه های فراروی برشمرد وگفت: این مشکل روند خدمات دهی را با مانع روبرو می کند.

وی همچنین نبود استراتژی توسعه صنعتی و نبود نگاه صادرات محور را از دیگر مشکلات اقتصادی استان ذکر کرد.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha