۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴
انحصار در ایجاد کارگزاری‌های بورسی شکسته شود| ظرف بورس همچنان کوچک است
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بازار مطرح کرد

انحصار در ایجاد کارگزاری‌های بورسی شکسته شود| ظرف بورس همچنان کوچک است

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: باید تعداد نهادهای مالی، کارگزاری ها و شرکت های سبدگردان بیشتر شود لذا مسئولین سازمان بورس باید به این مسئله توجه داشته باشند تا در این زمینه فرآیندها تسهیل شود.

محسن علیزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم ایجاد کارگزاری‌های جدید در بورس و رانت در این بخش اظهار داشت: یک فرآیند سختگیرانه‌ای از گذشته برای صدور مجوزهای موجود در بازار سرمایه وجود داشته است.

وی تاکید کرد: به طور کل نهادهای مالی که در بازار سرمایه تا امروز راه اندازی شده، متناسب با ظرفیت پذیرش این حجم از معاملات در بازار نیست.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با بیان اینکه بازار سرمایه بزرگ شده اما ظرف این بازار بزرگ نشده است، اظهار داشت: بنابر این لازم است که مدیران سازمان بورس به این مسئله توجه داشته باشند که حتماً لازم است این ظرف را هم متناسب با حجم معاملاتی که در بازار سرمایه می شود، بزرگ تر کنند.

وی تاکید کرد: به طور خاص، نیاز هست تا نهادهای مالی، کارگزاری ها و شرکت های سبدگردان تعدادشان بیشتر شود لذا مسئولین سازمان بورس باید به این مسئله توجه داشته باشند تا در این زمینه فرآیندها تسهیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید انحصار در ایجاد کارگزاری‌های جدید بورسی شکسته شود و اجازه دهند تا کارگزاری ها متناسب با این حجم از معاملات و سهامداران افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha