۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کرمان در حالت آماده باش/ احتمال بارش ۲۸۰ میلی متری باران در جبالبارز
استاندار کرمان:

کرمان در حالت آماده باش/ احتمال بارش ۲۸۰ میلی متری باران در جبالبارز

کرمان- استاندار کرمان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کرمان گفت: مناطق شرقی و جنوبی استان کرمان باید در حالت آماده باش کامل باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی زینی وند پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بحران در استانداری کرمان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کرمان و احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های هواشناسی جبالبارز، عنبرآباد، رودبار جنوب، زهکلوت و حوزه بم به ویژه مناطق زیردست سد نسا باید در حالت آماده باش کامل باشند.

وی گفت: در اثر فعالیت سامانه بارشی قبل در برخی مناطق استان کرمان شاهد بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارش بودیم و در اثر جاری شدن سیلاب خسارت هایی هم در جنوب کرمان رخ داد.

زینی وند بیان کرد: با پیش بینی های صورت گرفته توانستیم بحران هفته گذشته را به خوبی مدیریت کنیم به گونه ای خسارت های مالی به حداقل رسید و تلفات جانی هم نداشتیم.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص احتمال وقوع سیلاب اظهار کرد: این هشدارها باید از سوی مسئولان و مردم جدی گرفته شود.

استاندار کرمان بر استفاده از امکانات دولتی و خصوصی برای مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: فرمانداران از تمامی اختیارات قانونی خود استفاده کنند.

وی گفت: در زمان بحران ابتدا حفظ جان مردم در اولویت است و سپس خانه و کشاورزی مردم باید حفظ شود.

زینی وند بارش ۲۸۰ میلیمتر باران در کوه های جبالبارز را بی سابقه دانست و افزود: با توجه به اینکه در هفته گذشته بارندگی های خوبی در استان داشتیم، بارش حتی ۱۰۰ میلیمتر باران می تواند به اندازه بارش ۲۰۰ میلیمتری خطرآفرین باشد بنابراین باید آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان بروز بحران باید همه موارد به صورت دستوری و حاکمیتی اجرایی شود، گفت: فرمانداران باید مردم را از مناطق پرخطر مانند حاشیه رودخانه ها دور کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مناطق شرقی و جنوبی استان کرمان باید در حالت آماده باش کامل باشد، افزود: میزان آمادگی شهرستان های رودبار جنوب، عنبرآباد، جیرفت، بم، ریگان و نرماشیر توسط فرمانداران به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

زینی وند با هشدار در خصوص بارش های سیل آسا افزود: مسئولان بنا بر بارش ۲۸۰ میلیمتری بگذارند و بر این اساس اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید با اقدامات پیشگیرانه و اخذ تدابیر لازم میزان خسارت ها را به حداقل برسانیم، گفت: یکشنبه شب و سه شنبه احتمال بروز بحران وجود دارد.

استاندار کرمان گفت: باید شرایط تحت کنترل باشد و هیچ کس غافلگیر نشود حفظ جان مردم بسیار اهمیت دارد و در این زمینه هیچ توجیهی از سوی مسئولان قابل پذیرش نیست.

زینی وند با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی کشور احتمال بارش ۲۸۰ میلیمتری در کوه‌های جبالبارز وجود دارد، بیان کرد: چنانچه برنامه ریزی و مدیریت مناسب انجام نشود احتمال دارد سیلاب کل این مناطق را فرا بگیرد و دشت رودبار همراه با دو شهر و روستاهای آن زیر آب برود.

وی از لایروبی رودخانه ها بعد از سیلاب گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر علی الحساب ۵۰ میلیارد تومان به استان های سیل زده از جمله کرمان تخصیص یافته است.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha