۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
۱۹ مصوبه برای تقویت صندوق توسعه ملی
نماینده مردم اردکان در مجلس تشریح کرد

۱۹ مصوبه برای تقویت صندوق توسعه ملی

عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی، اولین نشست هیات امنای صندوق توسعه ملی را به ریاست حجت‌الاسلام دکتر رئیسی تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا دشتی اردکانی عضو ناظر مجلس در هیات امنای صندوق توسعه ملی، با بیان اینکه نخستین نشست هیات امنای صندوق توسعه ملی به ریاست حجت‌الاسلام دکتر رئیسی امروز برگزار شد، گفت: در این جلسه خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کل کشور، موسوی لارگانی نماینده مجلس، عبداللهی رئیس اتاق تعاون، غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی و میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: ابتدای جلسه غضنفری گزارشی در خصوص برنامه‌ها و عملکرد مدیریتی هیات عاملی صندوق توسعه ملی ارائه کرد که مورد توجه رئیس جمهور و مسئولان حاضر در جلسه قرار گرفت و در ادامه پیشنهادهای هیات عامل صندوق در قالب ۱۹ دستور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه این پیشنهادات با اصلاحاتی در نشست امروز مورد تصویب هیات امنای صندوق توسعه ملی قرار گرفت، بیان کرد: اهرمی کردن منابع ریالی صندوق در در اعطای تسهیلات ریالی یکی از مصوبات جلسه امروز بود که براساس آن به منظور افزایش پوشش تسهیلات ریالی و اهرمی کردن منابع، هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز است در قراردادهای سپرده ریالی صندوق مزبور نسبت به یک سهم صندوق و حداقل دو برابر آن سهم آورده بانک عامل از منابع داخلی خود را منظور کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار کرد: مبالغ حاصل از بازپرداخت تسهیلات ریالی مذکور نیز به همین نسبت بین صندوق و بانک عامل تقسیم می شود. اولویت سپرده گذاری ریالی صندوق نزد بانک های عاملی است که علاوه بر عملکرد مناسب در اعطای تسهیلات ریالی از محل سپرده گذاری صندوق سهم آورده بالاتری را تامین می کند.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه دیگری هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز شد در صورت تسویه کامل مطالبات معوق صندوق از سوی تسهیلات گیرنده، نسبت به بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین حداکثر به میزان مابه التفاوت نرخ وجه التزام با نرخ سود مندرج در قراردادهای منعقده اقدام نماید.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha