۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزان شهرستان دیر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر خبر داد:

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزان شهرستان دیر

بوشهر- منفرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزان شهرستان دیر خبر داد.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بارش‌های دو هفته اخیر، برکات زیادی برای کشاورزان استان در بر داشت و امیدواریم تا پایان سال این روند ادامه یابد.

وی افزود: هدررفت بخش زیادی از بارش‌ها، خسران بزرگی است و باید راهکاری ارزشمند برای استفاده بهینه از روان‌آب‌ها اندیشیده شود تا کمبود آب کشاورزی و کمبود آب شرب مرتفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سدهای دالکی و دشت پلنگ و خاییز در صورت تکمیل و راه‌اندازی، کمک شایانی به منابع آب کشاورزی می‌کند و بحمدالله از پیشرفت مناسبی برخوردارند.

منفرد با بیان اینکه بارندگی‌ها در کنار برکاتی که داشته‌اند، خساراتی هم وارد کرده‌اند تصریح کرد: بارش باران و تگرگ، به کشاورزان استان بویژه در شهرستان دیر خسارت زیادی وارد کرده است.

وی ابراز داشت: جاری شدن سیل و همچنین خسارت ناشی از تگرگ، به مزارع کشاورزی و تاسیسات زیربنایی حوزه کشاورزی شهرستان دیر خسارت زده و حدود یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دیر را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به کشاورزی شهرستان دیر خبر داد و گفت: محصولات گوجه فرنگی خارج از فصل در آبدان و بردخون و لمبدان بر اثر تگرگ و سیلاب، بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از بین رفته‌اند و مجموعا بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان دیر خسارت رسیده است.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha