۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
نیمی از ظرفیت تولید در مازندران خالی است
عضو اتاق بازرگانی مازندران:

نیمی از ظرفیت تولید در مازندران خالی است

ساری- عسکر بهزاد، عضو اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه نیمی از ظرفیت تولید در کارخانه های استان خالی است، تامین مواد اولیه را از مشکلات ذکر کرد.

غلام عسکر بهزاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سه برابر شدن هزینه های تولید خواستار مساعدت و حمایت بانک های از تولید شد و گفت: نرخ بهره های بانکی بالا بوده و برای تولید مناسب نیست.

وی با اظهار اینکه بهبود کسب و کار با بخشنامه های متناقض ممکن نیست، افزود: بخشنامه های متعدد و متناقض مانعی فراروی تولید است و باید برای تسهیل و بهبود کسب و کار برنامه ریزی شود.

وی شناسایی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آسیب دیده و تدوین برنامه های جامع حمایتی را لازم دانست و گفت: تمدید، امهال بدهی ها در حمایت از تولید موثر خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی مازندران طولانی شدن روند پروسه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: در حال حاضر برای دریافت تسهیلات بالاتر از ۲۵ میلیارد تومان نیازمند هماهنگی با تهران و روند پرداخت طولانی است.

عسکربهزاد، کاهش ارزش پول ملی و نوسانات قیمت دلار را از دیگر مشکلات فراروی تولید بیان کرد و گفت: تورم و گرانی افسار گسیخته سبب شده تا تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه دچار مشکلات شوند.

وی با اظهار اینکه نیمی از ظرفیت تولید استان خالی است، نداشتن بازار مطمئن برای فروش محصولات و دغدغه تامین مواد اولیه را از جمله موانع ذکر کرد.

کد خبر: ۱۲۹٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha