۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۸
خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرضه می شوند
ورود توروبوها و برقی ها به عرصه قَدرقدرت ها

خودروهای ویژه ای که در ۲۰۲۲ عرضه می شوند

سال۲۰۲۲ برای صنعت خودروی جهان سالی خاص با عرضه های ویژه است که در آن برقی های قدرتمند و موتورهای هیبرید در تمام کلاس های گران قیمت عرض اندام می کنند.

بازار؛ گروه خودرو: سال ۲۰۲۱ با عرضه بسیاری از خودروهای مورد انتظار آن مانند فورد برانکو، ریوین R۱T، تویوتا توندرا کاملاً جدید و فورد ماوریک، سال مهمی برای صنعت خودرو بود . همچنین در این سال فاصله گرفتن از خودروهایی با موتور های معمولی و حرکت در جاده خودروهای کم حجم اما پرقدرت (توربو شارژ) و نیز هیبرید و برقی در میان خودروهای پرقدرت در دستور کار قرار گرفت.

اگرچه سال ۲۰۲۱ سالی پر از خودروهای جدید متمایز بود، اما به نظر می رسد که سال ۲۰۲۲ برای صنعت خودروسازی خاص تر خواهد بود، که از مزیت های خودروهایی که انتظار می رود امسال عرضه شوند، پیداست. خودروهای پر قدرت و سریعی که با برق کار می کنند و شتاب صفرتا صد آنها با موتورهای پر خوران قبلی قابل رقابت است.

ما در ادامه مطلب به ده خودروی پرقدرت و سریع ویژه ۲۰۲۲ که قرار است امسال رونمایی و به بازار عرضه شوند می پردازیم.

۱- فورد اف ۱۵۰ لایتنینگ

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

انتظار می رود وانت برقی فورد F-۱۵۰ لایتنینگ با موتور دوقلو با قدرت ۵۶۳ اسب بخار عرضه شود. شرکت فورد اعلام کرده که این خودرو می تواند تنها در ۴ ثانیه از صفر به حدود ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد.

توجه داشته باشید که این خودروی پر شتاب و پر قدرت وانت است، آن هم از نوعی ترکیبی (هیبرید)

۲- فورد برونکو رپتور

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

پیش بینی می شود که این خودروی اسپورت چند منظوره در تابستان سال جاری( ۱۴۰۱) روانه بازار شود و انتظار می‌رود که این شاسی بلند با نسخه ارتقا یافته‌ای از موتوربا حجم ۲.۷ لیتر عرضه شود که تقریباً ۳۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اما این تنها گزینه برای انتخاب قدرت آفرود بازها نیست، بلکه گزینه دیگری نیز برای قدرت موتور وجود دارد و آن هم یک موتور ۳ لیتریبا توربوشارژ دوقلو است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند تا با توجه به حجم خودرو به اصطلاح موقع آفرود سواری زمین را گاز بگیرید و بالا برود.

۳- لکسوس LX ۶۰۰

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

انتظار می رود لکسوس LX ۶۰۰ با موتور ۳.۵ لیتری توئین توربوعرضه شود که از قدر خوبی برخوردار است و با ۴۰۹ اسب بخار قدرت احتمالا مرد توجه اعراب کشورهای همسایه برای کویر نوردی و بالا و پایین رفتن از تپه ماهورها است.

۴- مرسدس بنز AMG GT ۶۳SE Performance

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

مرسدس بنز AMG GT ۶۳ SE Performance دارای یک موتور ۴.۰ لیتری توئین توربو V۸(Twin Turbo) با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت است و بنابراین این دو موتور در کنار هم ۸۳۱ اسب بخار نیرو تولید می کنند.

این خودرو کوپه بنا بر ادعای شرکت، می تواند در عرض ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

۵- شورلت کوروت Z۰۶ "

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

شورولت کوروت Z۰۶ مدل ۲۰۲۳ دارای یک موتور ۵.۵ لیتریاست که ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می کند و بنابراین عملکرد این خودرو از عملکرد کادیلاک CT۵ V Black Wing مجهز به موتورو سوپرشارژ بیشتر است.

۶- جی ام سی هامر EV SUT

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

پیش بینی می شود این خودرو زیبا کاملا برقی باشد و مانند خودروی پورشه در عرض ۳.۰ ثانیه از صفر تا ۹۷ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد اما بدون استفاده از یک قطره سوخت. قرار است این خودرو با قدرت هزار اسب بخار عرضه شود.

۷- بی ام دبلیو

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

این سدان نسخه الکتریکی بی ام دبلیو ۴ جدید است و با بیش از ۵۳۰ اسب بخار قدرت که میتواند تواند شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر در ساعت را در حدود ۴ ثانیه طی کند.

۸- بی ام دبیلو iX ۵۲۴

همچنین شرکت بی ام دبلیو قرار است کراس اوور الکتریکیپر قدرت BMW iX ۵۲۴ را با ۷۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

۹- مزدا CX-۵۰

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

شرکت خوش نام مزدا CX-۵۰ خود را با دو نسخه از موتورها عرضه کرده است که یکی از آنها یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۸۷ اسب بخار قدرت تولید می کند و دومی یک موتور توربوشارژ است که ۲۲۷ اسب بخار قدرت تولید می کند و هر دو موتور دارای شش سیلندر و گیربکس اتوماتیک عرضه می شوند.

۱۰- نیسان Z

خودروهای ویژه ای که در  ۲۰۲۲ عرض می شوند

این خودرو قرار است در بهار ۱۴۰۱ عرضه شود. نیسان Zبا موتور ۳ لیتری توئین توربو و با قدرت ۴۰۰ اسب بخار روانه بازار خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۹٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha