۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
۱۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد
وزیر نیرو:

۱۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد

رفسنجان - وزیر نیرو گفت: ۱۳ هزار مگاوات طی شش سال اخیر به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح نیروگاه های ۵۸.۲ مگاواتی «کهربا» و «کیهان» اظهار کرد: امروز و همزمان با یازدهمین هفته پویش «هر هفته-الف-ب-ایران» دو نیروگاه مقیاس کوچک در رفسنجان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در صنایع زیرساختی افزود: در صنعت برق با تلاش بخش خصوصی به لحاظ نیازهای زیرساختی و طرح های توسعه ای به بی نیازی رسیده ایم.

اردکانیان با بیان اینکه در آستانه نصب ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور هستیم، بیان کرد: ۱۳ هزار مگاوات طی شش سال اخیر به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است. همچنین تا پایان دولت دوازدهم شش هزار و ۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به کشور اضافه می شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: ایران می تواند به عنوان نقطه اتصال و هاب انرژی در منطقه عمل کند و وزارت نیرو توجه ویژه ای به بحث انرژی های تجدید پذیر دارد و ۷۸۴ نیروگاه تجدیدپذیر در دست احداث داریم.

اردکانیان با بیان اینکه با اجرای پویش «هر هفته-الف-ب-ایران» ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق در ۳۱ استان کشور با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، گفت: تا پایان هفته یازدهم این پویش ۹۲ پروژه با بیش هفت هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: این پویش در استان کرمان با ۵۴ پروژه بزرگ و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

وزیر نیرو متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها را ۴۰ درصد ذکر و تصریح کرد: هفت میلیون مترمکعب آب به استان کرمان برای اجرای طرح های کشاورزی و صنعت اختصاص یافته است.

اردکانیان گفت: طرح های تامین آب درازمدت شرب چند استان از جمله کرمان در شورای عالی آب کشور به تصویب رسیده است.

وی از صدور مجوزهای لازم برای تخصیص آب دریا به بخش خصوصی خبر داد و گفت: اجازه انتقال آب به خارج از منطقه برای صنعت به کرمان داده شده است.

در این آیین نیروگاه های ۵۸.۲ مگاواتی «کهربا» و «کیهان» به دست وزیر نیرو افتتاح شد و سرمایه گذاری این پروژه توسط بخش خصوصی به میزان ۴۱۶ میلیارد تومان انجام شده است.

کد خبر: ۱٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha