۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
دولت باید فضای کسب و کار اصناف را مهیا کند| برای مالیات به دنبال دانه درشت ها باشید نه کسبه!
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

دولت باید فضای کسب و کار اصناف را مهیا کند| برای مالیات به دنبال دانه درشت ها باشید نه کسبه!

درستی عضو اتاق اصناف ایران گفت: امیدوار هستیم این دولت مثل دولت قبل در حد شعار نباشد. بالاخره اصناف همان‌هایی هستند که امام راحل فرمودند، اصناف و بازاریان بازوان توانمند انقلاب هستند.

بازار؛ گروه ایران، ابراهیم درستی عضو اتاق اصناف ایران در گفتگو با بازار، درباه حذف مالیات ۵ درصد اصناف کرونا دیده گفت: متاسفانه در دولت قبل هرچه درمورد اصناف و وعده هایی که داده بودند عملیاتی نشد. امیدوار هستیم مواردی که در دولت سیزدهم مصوب می شود عملیاتی شود و در نظر بگیرند این چند سالی که با آمدن کووید۱۹ اصناف تعطیل بود ضررها و آسیب های فراوانی این قشر خوردند.

وی ادامه داد: افرادی که در اصناف هستند انتظارات به حق دارند. کسبه‌ای که در بهمن ماه ۹۸ تعطیل شدند، دولت ۲ ماه مالیات را به تعویق انداخت و جرایم آن را گرفت، بیمه اجتماعی هم همین کار را کرد. امیدوار هستم دولتمردان و مسئولین دولتی تمامی موارد را در نظر بگیرند و دنبال منابع جدید مالیاتی بروند نه اینکه ۴ واحد صنفی که شناسنامه‌دار هستند و ممکن است کم و زیاد مالیات بدهند ولی بلاخره مالیات های خود را کامل پرداخت می کنند را رها کنند. دولت نباید تمرکز خود را بروی این افرادی بگذارد که همیشه مالیات های خود را داده اند بلکه باید به دنبال افرادی باشند که فرارهای مالیاتی می کنند و یا کسانی که پرونده سازمان امور مالیاتی کشور را اصلا ندارند.

دولتمردان و مسئولین دولتی تمامی موارد را در نظر بگیرند و دنبال منابع جدید مالیاتی بروند نه اینکه ۴ واحد صنفی که شناسنامه‌دار هستند و ممکن است کم و زیاد مالیات بدهند ولی بلاخره مالیات های خود را کامل پرداخت می کنند را رها کنند

درستی در پاسخ به این پرسش، دلیل اصلی عملیاتی نشدن وعده‌هایی که دولت دوزادهم دادند؛ چیست؟ اظهار کرد: این را باید از کسانی بپرسید که فقط وعده و شعار دادند ولی عملیاتی نکردند. آدم اگر در این شرایط حرفی را می زند باید آن را عملیاتی کند. در کل دنیا آنهایی که ادعای دموکراسی داشتند در زمان کرونا قفسه‌هایشان خالی و غارت شد ولی همین قشر زحمتکش و واحدهای صنفی که ۳ میلیون واحد در سطح کشور داریم اجازه ندادند قفسه‌ای خالی شو و مدیریت کردند. حتی ضرر و زیان نیز دادند. باتوجه به چنین شرایطی، انتظاراتی که دارند نیز به حق است. در هر صورت امیدوار هستم با آمدن ریاست محترم سازمان، وزیر محترم و دیگر همکاران که جلسه ای هم داشتیم، خوش بین هستیم که انشاالله فشار مضاعفی بر واحدهای صنفی وارد نشود و به دنبال راه حل اساسی در خصوص پرداخت مالیات بروند.

وی تصریح کرد: امیدوار هستیم وعده های این دولت مثل دولت قبل در حد شعار نباشد. بالاخره اصناف همان‌هایی هستند که امام راحل فرمودند، اصناف و بازاریان بازوان توانمند انقلاب هستند. اصناف الان انتظار دارد که دولت نهایت همکاری را کند تا از این همه ضرر و زیانی که کرده حداقل بتواند مقداری آرامش داشته باشد و فضای کسب و کار را برای اصناف مهیا کنند.

عضو اتاق اصناف ایران با اشاره به همراه نبودند دولت با اصناف گفت: به دلیل مظلومیت اصناف است. ما قشری هستیم که می دانستیم دولت روزهای سختی دارد، می دانستیم تحریم هستیم، می دانستیم کرونا آمده ولی دنبال این بودیم که نهایت همکاری را با دولت کنیم و اینکار را کردیم ولی انتظار داریم که اگر خوبی بیش از اندازه کردیم دولت سواستفاده نکند و به اصناف بیشتر می رسیدند که شاهد بودیم دولت قبل از این موضوع سواستفاده کرد. یک بخش خصوصی است که تمام اشتغال را درست می کند و هیچ وقت سربار دولت نبوده و نیست و همیشه کمک حال دولت بوده است. چون ما خودمان را از این دولت، ملت و حاکمیت می دانیم. دوستان کم لطفی داشتند و کمتر به اصناف توجه کردند که انشاالله در این دولت جبران مافات می شود و اصناف کما فی السابق در یک آرامش صنفی فضای کسب و کار ادامه می دهد.

جلسه‌ای در اتاق اصناف ایران داشتیم و ریاست محترم امور مالیاتی نیز حضور داشتند. ما در بحث ایشان خوش‌بین هستیم که روزهای خوبی در آینده برای اصناف رقم بخورد و امیدوار هستیم بروند و به دنبال دانه درشت‌ها و کسانی که فرار مالیاتی داشتند یا کسانی که پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی ندارند بگردند و از آنها مالیات بگیرند. نه از کسبه ایی که در حال حاضر واقعا روزهای سختی را می گذرانند

درستی با اشاره به جلسه اصناف با وزیر کار و امور اجتماعی و رییس امور مالیاتی تصریح کرد: جلسه‌ای در اتاق اصناف ایران داشتیم و ریاست محترم امور مالیاتی نیز حضور داشتند. ما در بحث ایشان خوش‌بین هستیم که روزهای خوبی در آینده برای اصناف رقم بخورد و امیدوار هستیم بروند و به دنبال دانه درشت‌ها و کسانی که فرار مالیاتی داشتند یا کسانی که پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی ندارند بگردند و از آنها مالیات بگیرند. نه از کسبه ایی که در حال حاضر واقعا روزهای سختی را می گذرانند.

او در خصوص انتظاراتی که اصناف از دولت دارد بیان کرد: آقای رئیسی قبل از انتخابات دو وعده داده بود؛ یکی بحث واکسیناسیون بود و یکی بحث حوزه کسب و کار. خوشبختانه اولین قول انجام شد چون سلامت مردم اولویت بود و قبلا می گفتند واکسیناسیون نمی شود و تحریم هستیم اما انجام شد. امیدوار هستیم دومین وعده نیز که مربوط به فضای کسب و کار است مهیا شود تا قشر آسیب پذیر هم آسیب بیشتری نبینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از اصناف ورشکسته شدند و خیلی از شغل‌ها از بین رفت. اصنافی که ۲ سال درگیر کرونا بودند مغازه‌اش را بسته شد ولی حق و حقوق کارگر و کارمندش حتی بیمه‌اش همچنین مالیات را پرداخت می کرد که این موارد هزینه‌های سربار بود. آیا کسی از اجاره اش گذشت؟ آیا بانک‌ها از سودشان گذشتند؟ خیر، هم اصل و هم سودش را گرفتند. اینها همه ضرر و زیان اصناف است، می توانم بگویم که حوزه اصناف زیر بار هزینه‌ها خم شد و امیدوار هستیم اتفاق خوبی بیفتد و خوش‌بین هستیم که انشاالله در این دولت جبران مافات شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha