۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
بارش های سیل آسا خراسان رضوی را درگیر کرد/ راه های روستایی را آب برد
از ابتدای هفته گذشته تاکنون

بارش های سیل آسا خراسان رضوی را درگیر کرد/ راه های روستایی را آب برد

مشهد- خراسان رضوی از ابتدای امسال شاهد ورود سامانه های متعدد بارشی بوده است و در نخستین روزهای هفته به دلیل طغیان رودخانه و هم چنین بارش های سیل آسا با تخریب های متعددی در حوزه راه های روستایی و خسارت به مزارع کشاورزی و هم چنین اخلال در زندگی مردم همراه بوده که این روند تا پایان هفته ادامه دارد.

خبرگزاری بازار- گروه استان ها: در پی بارش های هفته جاری که هم چنان ادامه دارد بسیاری از شهر های خراسان رضوی درگیر سیلاب شدند تا آن جا که راه ارتباطی هفت روستا در شهرستان های سرخس و تربت‌جام در شمال و شرق این استان همچون راه روستایی شوریجه سفلی، کلاته صاحب‌داد، پس‌کمر و جاده مرزی کال سرخ طی چند روز گذشته مسدود شد.

بارش باران و سیل ناشی از آن طی هفته گذشته به جادها، مزارع و منازل مسکونی ۱۰ روستای بخش کاخک در شهرستان گناباد از جمله پچک، کلاته نو، مغاث و تک زو نیز خسارت زد.

پیش از این اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرده بود شدت بارش ها طی روزهای  ۱۷ و ۱۸ فروردین در این استان افزایش یافته منجر به بروز روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق استان خواهد شد و حالا بنا بر گزارش این سازمان این بارش ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

جاری شدن سیل در طرقبه شاندیز

جاری شدن سیل در شهرستان طرقبه و شاندیز با تخریب تعدادی دیوار در حاشیه رودخانه «تجر» موجب تخریب جاده این روستا و هم چنین آب گرفتگی برخی از خانه های روستائیان شد.

طغیان رودخانه در شهرستان طرقبه شاندیز پس از تخریب دیواره حفاظتی رودخانه به مسیرهای ارتباطی باغات روستای «مایان وسطی» نیز خسارت زد و بخش‌هایی از جاده ارتباطی روستای کردینه را تخریب کرد.

آبگرفتگی معابر شهری سرخس

در همین حال بارش های ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان ۹۸ هزار نفری سرخس در ۱۸۵ کیلومتری شهر مشهد بسیاری از معابر شهری را دچار آب گرفتگی کرد.

فرماندار سرخس در همین رابطه اعلام کرد: سیلابی شدن کشف‌رود و سرریز شدن آن موجب آبگرفتگی در شهر سرخس شد.

محمدرضا رجبی مقدم با بیان اینکه متاسفانه سیلاب از رودخانه کشف‌رود وارد رود«تجن» و کانال های آبیاری سرخس شد افزود: به دلیل گنجایش اندک کانال ها معابر شهری دچار آبگرفتگی شدند.

وی هم چنین از تلف شدن ۱۵ راس گوسفند در اثر بارش تگرگ  و انسداد چندین راه روستایی و مرزی در محدوده شهرستان سرخس خبر داد.

خسارت سیل به گناباد

بارش های اخیر در شهرستان گناباد نیز خسارت های بسیاری زیادی در این شهرستان به ویژه در بخش های روستایی و راه های ارتباطی بین آن ها بر جای گذاشته است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد در این رابطه اعلام کرد: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن طی یک هفته گذشته در مجموع ۱۳۴ میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی و جاده‌های شهرستان گناباد خسارت وارد کرده است.

علیرضا حسین زاده گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن ۱۲۹ میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی، منابع آب، ساختمان و تاسیسات نگهداری دام و طیور و بخش کشاورزی این شهرستان به خصوص در بخش کاخک خسارت زده است.

وی افزود: در این راستا به ۳۰۰ هکتار از  اراضی باغی و زراعی، تعدادی از قنوات و کانال‌های انتقال آب و راه‌های دسترسی به مزارع کشاورزی و همچنین بخش دام و طیور این شهرستان خسارت وارد شده است.

بارش شدید باران منجر به ریزش کوه و نشت گل و لای در چند نقطه از جاده کاخک به کریمو و سرایان و مسدود شدن این جاده ها شد و بنا بر اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد افزون بر پنج میلیارد ریال به جاده‌های این شهرستان خسارت وارده کرده است.

بارش ها ادامه دارد

در همین حال سازمان هواشناسی خراسان رضوی افت ۱۳ درجه ای میانگین دما، بارش برف در نقاط سردسیر و نیز سیلابی شدن رودخانه ها را با ورود سامانه بارشی جدید تا روز جمعه برای این استان پیش بینی کرد.

بر اساس این گزارش بارش‌های برف و باران همراه با افت ۱۰ تا ۱۳ درجه‌ای میانگین دما از امروز چهارشنبه مناطق مختلف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

با فعالیت سامانه بارشی جدید از ظهر چهارشنبه بارش‌های رگباری در استان خراسان رضوی باری دیگر شدت خواهد گرفت و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

کد خبر: ۱۲٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha