۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
بهره‌برداری از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا قبل از پیک بار سال آینده
رئیس سازمان ساتبا خبر داد

بهره‌برداری از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا قبل از پیک بار سال آینده

کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: تا شروع پیک بار شبکه در سال آینده، حدود ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمود کمانی در سفر به استان یزد در جلسه‌ای با نمایندگان مردم یزد و اشکذر و میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی افزود: بهره‌برداری از ۳۵ هزار مگاوات انرژی در چهار سال آینده از سوی وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده که از این میزان، ۱۰ هزار مگاوات به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دارد.

وی با اشاره به مشکلات سوخت و کمبود آب و اهمیت بیش از پیش انرژی‌های تجدیدپذیر، خاطرنشان کرد: با توجه به این عوامل می‌بایست به سمت توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر گام برداریم، چرا که در حال حاضر، قیمت تولید انرژی تجدیدپذیر به نسبت ۱۰ سال گذشته بسیار کاهش یافته و با قیمت انرژی حرارتی قابل رقابت شده است.

وی ادامه داد: ساتبا درحال حاضر با محدودیت منابع بودجه‌ای روبرو است که برای تداوم اقدامات توسعه‌ای در کشور، به همراهی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیاز داریم تا بتوانیم منابع مورد نیاز را تامین کرده و توسعه بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر را دنبال کنیم.

کمانی افزود: مطابق برنامه‌ریزی این سازمان، تا زمان پیک بار شبکه سال آینده حدود ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید که با توجه به ظرفیت استان یزد، انتظار می‌رود حدود ۲۰ درصد این میزان به این استان اختصاص یابد.

معاون وزیر نیرو در خصوص تفاهم‌نامه منعقد شده بین استانداری یزد و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق کشور گفت: با امضای این تفاهم‌نامه‌ها، ضمن کاهش موانع سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر، شرایط اتصال به شبکه تسهیل و اقدامات مورد نیاز جهت کسب حداکثر میزان بازدهی اجرا خواهد شد.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر نیز با اشاره به اینکه استان یزد، ظرفیت مناسبی در زمینه توسعه انرژی‌های خورشیدی دارد، تصریح کرد: در صورتی که حمایت لازم توسط دولت صورت بگیرد، می‌توان از پتانسیل مناسب نهایت استفاده را برد که در سفر رئیس جمهور به یزد نیز تبدیل استان یزد به قطب انرژی مورد تاکید قرار گرفته است.

در ادامه‌ این دیدار سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت ضمن استقبال از برنامه‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در استان یزد و کشور، خواستار اعلام برنامه‌های سازمان ساتبا در زمینه توسعه این نیروگاه‌ها در استان یزد شد.

وی با بیان اینکه فرایند صدور مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور نیاز به بهبود دارد، اظهار کرد: رفع مشکلات و تسهیل فرایندهای مربوطه باعث ترغیب سرمایه‌گذاران خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۹٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha