۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
دولت در زمان کرونا به صندوق های بیکاری ۵ هزار میلیارد تومان کمک کرده است
جهانگیری:

دولت در زمان کرونا به صندوق های بیکاری ۵ هزار میلیارد تومان کمک کرده است

رباط کریم- معاون اول رییس جمهور گفت: دولت در زمان کرونا به صندوق های بیکاری پنج هزار میلیارد تومان کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه تولید ماسک پزشکی در شهرک صنعتی نصیر شهر رباط کریم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش هایی از بنگاه ها با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این مقطع تعطیل شدند، اظهار داشت: هتل ها،‌ رستوران ها و کسب و کارهای این چنینی برای اینکه با مشکل مواجه نشوند به شرط حفظ شاغلین خود وام های با سود ترجیحی ۱۲ درصد و بازپرداخت دو ساله دریافت می کنند تا بتوانند حقوق نیروهای خود را در این مقطع پرداخت کرده و آمادگی لازم برای راه اندازی دوباره کسب و کار خود را داشته باشند.

موافقت مقام معظم رهبری با پرداخت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی

جهانگیری با اشاره به پاسخگویی مثبت و به موقع مقام معظم رهبری در خصوص موافقت با پرداخت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی گفت: این پرداخت می تواند به بخش بهداشت و درمان کشور کمک کند تا پیامدهای منفی این دوران کاسته شود.

معاون اول رییس جمهور در خصوص اقشار ضعیف جامعه و کسانی که درآمد روزانه داشته اند، بیان داشت: دولت برای اینکه زندگی این افراد دچار مشکل نشود و تاب آوری آنها در برابر آسیب های ناشی از بیماری بالا برود برنامه ریزی لازم انجام داده است تا بتوانند در خانه بمانند، لذا در این زمینه به بیش از سه میلیون نفر از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می شود که در اسفندماه این مبلغ به حساب آنها واریز شد و در روزهای آینده نیز کمک هزینه فروردین پرداخت خواهد شد و این روند تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

کارخانه تولید ماسک نصیر آباد به زودی نیروهای خود را به 4000 نفر افزایش می دهد

وی با بیان اینکه برای خانوارهای یارانه بگیر نیز یک میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد، گفت: این تسهیلات بدون لزوم به حضور یافتن در بانک پرداخت و کارت آنها شارژ می شود و ظرف دو سال از محل یارانه افراد تسویه خواهد شد و برای خانوارهای ضعیف تر نیز وام قرض الحسنه پرداخت خواهیم کرد.

جهانگیری با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در مقطع کنونی به خوبی وارد عمل شده و در زمینه تولید تجهیزات پزشکی اقدامات مناسبی انجام داده اند، بیان داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی با افزایش شیوع کرونا خط تولید خود را تغییر داده اند و همین کارخانه تولیدی ماسک در آینده ای نزدیک قرار است تعداد نیروهای خود را به چهار هزار نفر افزایش دهد.

تمام تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا داخل کشور تولید می شود

معاون اول رییس جمهور بیان داشت: امروز با حرکتی جهادی و با جهش تولید توانسته ایم تمام تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا را در داخل کشور تولید کنیم و در این راستا شرکت های دانش بنیان در مقطع کنونی به خوبی وارد عمل شده و در زمینه تولید تجهیزات پزشکی اقدامات مناسبی انجام داده اند.

جهانگیری با اشاره به اینکه در سال گذشته که به نام رونق اقتصادی نام گذاری شد و در همه بخش ها رشد اقتصادی کشور مثبت بود، اظهار داشت: در کشاورزی و صنعت در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۸ رشد ۷ درصدی ثبت شد و در بخش خدمات، رشد کشور ۱.۷ درصد بود.

کد خبر: ۱۲٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha