۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
اخلالگران بازار بورس در آستانه خروج از کشور هستند| لزوم ورود فوری قوه قضائیه به موضوع بورس
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس عنوان کرد

اخلالگران بازار بورس در آستانه خروج از کشور هستند| لزوم ورود فوری قوه قضائیه به موضوع بورس

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال فرار برخی از اخلال گران بازار سرمایه از کشور به گوش می‌رسد.

به گزارش بازار، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: درباره عملکرد مجلس یازدهم نسبت در حوزه ساماندهی بازار بورس اظهارکرد: مجلس یازدهم به صورت جدی در زمینه ساماندهی بازار بورس را از دولت دنبال خواهد کرد.

وی افزود: مطالبه جدی ما از قوه قضائیه این است که دانه درشت‌های بازار بورس را که با سرمایه جزئی وارد این بازار شدند و پس از مدت کوتاهی، سرمایه هزار میلیاردی به جیب که بعضا در دولت سابق، وزیر یا معاون وزیر بودند را بازخواست کند. این افراد جزء کسانی بودند که به محض اطلاع از ریزش بورس، سرمایه خود را از این بازار خارج کردند. به همین دلیل درخواست ما از قوه قضائیه این است که این افراد بازخواست کند و این پول‌ها را به بازار سرمایه بازگرداند.

آصفری ادامه داد: متاسفانه هنوز اراده‌ای برای ساماندهی وضعیت بورس و بازخواست متهمان آن وجود ندارد؛ البته باتوجه به اظهارات اخیر ریاست قوه قضائیه، امیدواریم تیم ویژه‌ای بررسی دقیق این حوزه تشکیل شود تا حداقل اشخاصی که در دولت گذشته، سرمایه‌های بیش از هزارمیلیارد تومانی به جیب زدند، بازخواست و محاکمه شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضائیه باید قبل از اینکه متهمان اختلال در بازار بورس از کشور خارج شوند، روند محاکمه آن‌ها را آغاز کند، گفت: متاسفانه زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال فرار برخی از اخلال گران بازار سرمایه از کشور به گوش می‌رسد که البته به صورت مصداقی نمی‌توانم از آن‌ها نام ببرم. لذا قوه قضائیه باید قبل از خروج این افراد از کشور، فرآیند محاکمه را آغاز کند.

کد خبر: ۱۲۹٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha