۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
دامداران مازندران فعلا کوچ نکنند/ توسعه کشاورزی مکانیزه
معاون استاندار مازندران:

دامداران مازندران فعلا کوچ نکنند/ توسعه کشاورزی مکانیزه

ساری - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خواستار تاخیر کوچ و جابجایی دام ها و دامداران برای پیشگیری از شیوع کرونا در مناطق عشایرنشین و ییلاقی استان شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رازجویان پیش ازظهر سه شنبه در جلسه امور عشایری و کشاورزی استان مازندران با تاکید بر لزوم تاخیر در کوچ و جابجایی دام ها و دامداران در استان اظهار داشت: لازم است زمان کوچ و جابجایی تا پایان اردیبهشت ماه به تعویق افتد.

وی با تاکید بر نظارت و کنترل بیشتر برای کوچ دام ها در مناطق روستایی توسط دستگاه های ذیربط و دامپزشکی و علوم پزشکی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا در استان لازم است کوچ دامداران و عشایر در استان به تاخیر افتاد تا از پیک بیماری عبوری کنیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز فصل کشاورزی و نشاکاری در استان خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی کشاورزان شد و گفت: برای پیشگیری از بیماری باید کشت مکانیزه برنج توسط کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

رازجویان سطح کشت مکانیزه اراضی شالیزاری طی سال قبل در استان را ۶۵ هزار هکتار بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به ۱۰۰ هزار هکتار افزایش یابد.

معاون استاندار مازندران همچنین خواستار رصد افزایش دستمزد کارگران توسط متولیان امر در واحدهای تولیدی و کارگری شد.

کد خبر: ۱۲٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha