۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
آشفتگی لیر موجب احیای ارزهای دیجیتال در ترکیه شده است

آشفتگی لیر موجب احیای ارزهای دیجیتال در ترکیه شده است

از زمانی که لیر در سپتامبر گذشته ۴۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد، معاملات بیت کوین تا ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ترک ها به دلیل تضعیف لیر در برابر دلار، برای حفظ ارزش دارایی خود به ارزهای دیجیتال روی آورده اند به طوری که تبلیغات رمزنگاری در همه جای استانبول در حال گسترش است و فروشگاه های فروش این ارزها در بزرگترین شهر ترکیه گسترش یافته اند.

به نوشته این روزنامه امریکایی، حجم معاملات ارزهای دیجیتال در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ به طور متوسط به ۱.۸ میلیارد دلار در روز در سه صرافی افزایش یافت. اگرچه حجم معاملات همچنان پایین است اما از زمان سقوط ارزش لیر ترکیه، روند رو به افزایشی داشته است. بر اساس این گزارش، ارز «تتر» که به دلیل ثبات خود شناخته می شود، با پیشی گرفتن از دلار و یورو به پرتراکنش ترین ارز در ترکیه تبدیل شده است.

از زمانی که لیر در سپتامبر گذشته ۴۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد، معاملات بیت کوین تا ۴۰ درصد افزایش یافت. به نوشته وال استریت ژورنال، رشد محبوبیت ارزهای دیجیتال در ترکیه مانند تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه، به دلیل عدم اعتماد به سیاست های اقتصادی دولت است.

کد خبر: ۱۲۹٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha