۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
دامداران یامچی مرند از مشکلات خود می‌گویند
فیلم استان‌ها؛

دامداران یامچی مرند از مشکلات خود می‌گویند

تبریز- دامداران یامچی مرند از مشکلات خود در زمینه تامین علوفه، یونجه و نهاده های دامی می‌گویند و از مسئولان امر خواستار حمایت هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از واحدهای پرورش گوسفند روستای امیرآباد بخش یامچی شهرستان مرند پای درد و دل کشاورزان و دامداران این روستا نشست.

دامداران یامچی مرند در این بازدید عنوان کردند طی سال های اخیر تداوم خشکسالی و کاهش بارندگی ها در استان یکی از دغدغه‌های آنها برای تامین علوفه و نقدینگی بوده است. یکی از دامداران نیز عنوان کرد که به دلیل گرسنگی دام و نبود علوفه چند راس از گوسفندانش تلف شده است.

در این روستای ۲۰ خانواری حدود ۱۴ هزار راس گوسفند وجود دارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این بازدید اعلام کرد که با استفاده از ظرفیت ماده ۱۱ قانون هوای پاک و برطرف شدن مشکل صدور پروانه، بخشی از نهاده مورد نیاز روستاییان این منطقه تامین می شود.

شهرستان مرند دارای ۴۲۰ هزار راس گوسفند و بز است که بیش از۲۰۰هزار راس آن در بخش یامچی پرورش داده می شود. نژاد ماکویی در حال حاضر در منطقه یکانات و در روستاهای امیرآباد و یکان سعدی پرورش داده می شود، میزان گوشت تولیدی بر اساس نر و ماده بودن و سن آنها در این نژاد مختلف و وزن قوچ های دارای سن چهار تا پنج سال، تا ۱۲۰ کیلوگرم و وزن لاشه آنها به ۶۵ کیلوگرم نیز می‌رسد و بره‌های نر که صرفاً جهت پروار بندی پرورش می یابند، در یک سالگی و بهترین موقعیت پرواربندی، وزنشان به ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم می‌رسد.

کد خبر: ۱۲۹٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha