۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟

چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟

همه‌ی ما دوست داریم فردی دوست داشتنی برای اطرفیان خود باشیم و با محبت با شما رفتار کنند اما باید چگونه رفتار کنیم تا دوست داشتنی باشیم با ما همراه باشید.

به گزارش بازار به نقل از وبسایت مشاوره روانشناسی گپچه یکی از نیازهایی که در وجود هر انسانی نهفته میباشد این است که فردی دوست داشتنی باشند، انسانها همواره در تلاش برای دست یافتن به این نیاز هستند به جز کسانی که مبتلا به شخصیت وابسته میباشند؛ شما عزیزان نیز قطعا میخواهید فردی باشید که دیگران به شما حس خوبی داشته باشند و با محبت با شما رفتار کنند اما باید بدانید که برای دست یافتن به این نیاز لازم است که رفتارهایی را در خود بپرورانید و از مشاوره فردی کمک بگیرید.

ولی به این نکته نیز توجه کنید که بیش از حد خودتان را در خدمت گذاری به افراد قرار ندهید زیرا خیلی زود خسته و پژمرده خواهید شد و از لحاظ روحی و جسمی ضربه های فراوانی به شما وارد میشود؛ در این مطلب قصد داریم مهم ترین نکات را برای دوست داشته شدن به شما عزیزان ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چکار کنیم تا دیگران ما را دوست داشته باشند؟

برا اینکه فردی باشیم که دیگران دوستش دارند باید خودمان نیز فردی باشیم که دیگران را دوست دارد و برای آنها ارزش و اهمیت قائل باشیم و به آنها یاری برسانیم و منفعت دیگران را در اولویت قرار دهیم.
افرادی که فقط به فکر منفعت خودشان هستند و فقط به خودشان فکر میکنند هرگز به چشم دیگران دوست داشتنی نیستند؛ به نکات زیر توجه داشته باشید.

۱- اصیل باشید

سعی کنید خود واقعی تان را به دیگران نشان دهید نه اینکه مدام در حال نقش بازی کردن باشید زیرا افراد چنین انسانی را دوست ندارند انسانی که هر لحظه رنگ عوض میکند و اصالت ندارد.

۲- قدردان و سپاسگذار محبت دیگران باشید

فردی که قلب و روح با محبتی دارد به دیگران عشق میورزد و در اموری که توانایی آن را دارد به افراد کمک میکند و برای کمک هایی که از دیگران دریافت میکند نیز قدر دان و سپاسگذار میباشد و سعی میکند محبت دیگران را جبران کند.

۳- غرور خود را حفظ کنید

غرور داشتن با تکبر بسیار فرق دارد پس آنها را با هم اشتباه نگیرید، فرد نباید خود را خیلی در نقطه ی بالا ببیند و دیگران را در پایین تر از خود ولی در مقابل نیز نباید احترام و مرتبه خود را خیلی پایین بیاورد و نسبت به توهین و رفتارهای زشت دیگران سکوت کند بلکه باید با کلامی سرشار از احترام پاسخ آن فرد را بدهد.

عاشق خودتان بودن و استفاده از مشاوره آنلاین رایگان راهنما شما برای داشتن خصوصیات مثبت فردی است

۴- عاشق خودتان باشید

فردی که خودش را دوست نداشته باشد و مدام در مقابل دیگران از ضعف های خود سخن بگوید، مسلما دیگر افراد نیز او را دوست نخواهند داشت؛ هرگز خود را برای جلب توجه دیگران کوچک و حقیر نکنید تا دل دیگران را به رحم بیاورید، همیشه به خودتان ایمان و اطمینان داشته باشید و سعی کنید کارهایی را برای دوست داشته شدن تکرار و تمرین کنید.

۵- خوش لباس و آراسته باشید

سعی کنید همیشه آراسته، مرتب و خوش عطر باشید ولی به اینکار اعتیاد پیدا نکنید، با اینکار برای نگاه خود و دیگر افراد ارزش قائل خواهید شد، اگر خانم هستید سعی کنید آرایش ملیح و ساده ای داشته باشید زیرا مردان آرایش ساده را بیشتر می‌پسندند و اگر مرد هستید بدانید که اصلاح، بوی خوش و لباس تمیز در چشم زنان بسیار زیبا و دوست داشتنی جلوه میکند.

۶- منظم و با صداقت باشید

سعی کنید حرف و عملکردتان مانند هم باشد یعنی اگر وعده ای می دهید حتما آن را عملی کنید و در کارهای خود صداقت داشته باشید، فردی منظم در زندگی شخصی خود باشید.

۷- با فرهنگ و با شخصیت باشید

اگر فردی باشید که به دیگران بی احترامی و فحاشی میکند و اهل غیبت و تهمت و... به دیگران است مطمئن باشید که افرادی را به سمت خود جذب می کنید که همین خصوصیات را داشته باشند، پس فردی مهربان، دلسوز، با شخصیت و مودب باشید تا افرادی با این خصوصیات را در اطراف خود جذب کنید؛ اگر فردی قصد دارد رفتارهای بد و ناشایست خود را کنار بگذارد ولی راه آن را نمیداند و در این مسیر موفق نمیشود میتواند از مشاوره کمک بگیرد، زیرا مشاور با ریشه یابی رفتارهای او میتواند بهترین راهکارها را به فرد ارائه دهد تا مشکلش برطرف شود.

۸- مهارت های مختلف کسب کنید

معمولا فردی که چندین هنر و مهارت داشته باشد دوست داشتنی به نظر میرسد زیرا دیگران را با خلاقیت و مهارت هایی که دارد به سمت خود جذب میکند؛ فرقی نمیکند چه هنر و مهارتی باشد مثلا: نقاشی، برقکاری، ورزش و... فرد دوست داشتنی هنرش را به دیگر افراد نیز با مهربانی و خونسردی یاد میدهد.

کمک به دیگران یکی از خصوصیات مثبت فردی است

۹- کمک به افراد

افرادی که به کمک و یاری دیگران میروند مسلما دوست داشتنی هستند؛ سعی کنید اگر توان کمک به دیگران را دارید اینکار را حتما انجام دهید ولی اگر از هر نظر برایتان مشکل است که به دیگران کمک کنید لازم نیست خودتان را به دردسر بیندازید.

۱۰- فردی مثبت اندیش و امیدوار باشید

فردی که مدام از دنیا و آدمهایش گله مند است و همیشه اطرافیان را باعث به وجود آمدن مشکلات خود میداند؛ معمولا کسانی را هم که مانند خودش هستند به سمت خود جذب میکند و فقط همین افراد هستند که او را دوست دارند، اینگونه افراد میتوانند برای رها شدن از این خلقیات از مشاوره آنلاین رایگان همچون وبسایت روانشناسی گپچه، هنرزندگی، دکتر ساینا، انتخاب نو، کلینیک روان آرام کمک بگیرند و سعی کنند به خود امیدواری بدهند و تمرین مثبت اندیشی بکنند.

۱۲. افراد را زود قضاوت نکنید

همه‌ی انسان ها از افرادی که با بیرحمی و ظلم، دیگر افراد را مورد قضاوت قرار میدهند گریزان هستند چون این افراد تهمت های بسیاری به دیگران میزنند؛ پس اگر درباره ی افراد و کارهایشان اطلاعات کاملی در دست ندارید هرگز آنها را مورد قضاوت قرارندهید و سعی کنید حتما این خصوصیت اخلاقی ناپسند را کنار بگذارید تا به خود و دیگران صدمه نزنید.

منبع: مجله روانشناسی گپچه

کد خبر: ۱۲۹٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زهراقائدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
      23 14
      من همه اینارو از قبل داشتم یعنی من فردی دوست داشتنی هستم
      • دوست پسر زهرا قاـٔدی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
        11 7
        خیلی خیلی❤️
    • نفیسه باقری IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      8 3
      من سعی میکنم ویژگی هارو داشته باشم ولی چرا کسی دوسم نداره
    • زینب IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      2 0
      خیلی خوب بود ممنون