۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
۴۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۴۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند

تبریز- مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری(USO) گفت: چهار هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند.

به گزارش بازار، ایرج روحی در جلسه شورای اداری مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، با اشاره به اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار بدون ارتباط آذربایجان شرقی به شبکه ملی اطلاعات، گفت: کیفیت ارتباطات در برخی از روستاها پایین است و در حال برنامه ریزی و تلاش برای بهبود کیفیت ارتباطات در روستاهای مختلف کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت های استانی و اپراتورهای ارتباطی، زمینه تسهیل و تسریع در اتصال روستاهای باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرد.

روحی متمرکز شدن بر روی ظرفیت های استان ها را از دیگر اهداف وزارتخانه ذکر و اظهار کرد: با حضور تیم های کارشناسی اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات، جلسات متعددی توسط کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای بررسی روستاهایی که دسترسی به اینترنت ندارند، در حال جریان است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های مختلف آذربایجان شرقی، دسترسی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه امیدواریم در این سفر بالای ۹۰ درصد مسائل مربوط به حوزه USO تعیین تکلیف شود، ادامه داد: پروژه توسعه ارتباطات روستایی یک پروژه سراسری است و برای تسریع و تسهیل در اتصال روستاها باید علاوه بر متولیان اصلی حوزه ICT، تمام ارگان ها و دستگاه های مختلف نقش آفرینی کنند.

وی همچنین گفت: باید نگاه دقیق تری به این حوزه داشته باشیم تا بعد از ایجاد ارتباط در روستا شاهد اثرات مفیدتر این ارتباطات در روستاها باشیم.

روحی، فعال سازی ظرفیت های استانی را از دیگر اهداف دانست و ادامه داد: باید در مورد اینترنت روستاها تست های کاربردی انجام شود تا میزان کارایی آن ها ملموس تر شود، در مورد اینترنت ADSL که از دغدغه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود، باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

وی همچنین به ظرفیت های بالای اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گسترش فناوری اطلاعات در روستا ها را بسیار حائز اهمیت دانست.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha