۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
خسارت های سیل در خراسان جنوبی ۳۱ درصد کاهش یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

خسارت های سیل در خراسان جنوبی ۳۱ درصد کاهش یافت

بیرجند- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از کاهش ۳۱ درصدی خسارت های سیلاب استان نسبت به بارندگی های با حجم و شدت مشابه در سنوات گذشته خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده با بیان این مطلب به حجم بارندگی های سنگینی که در طی هفته گذشته در سطح استان اتفاق افتاده اشاره کرد و به تشریح اقدامات، تمهیدات و تدابیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان ها در کلیه مباحث زیرساختی پرداخت.

وی تصریح کرد: در پی اعلام پیش بینی های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور، با دستور ویژه شخص استاندار، تعداد ۱۰۲ تیم امدادی و عملیاتی استان، طی بازه زمانی اعلام شده به حالت آماده باش کامل در آمدند تا خدمات رسانی مطلوبی را به هم استانی های عزیز ارائه کنند.

جانشین استاندار در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به بازدید تیم های کارشناسی دستگاه های ذی مدخل از نقاط سیل خیز خاطرنشان کرد: طی این بازدیدها، علاوه بر برنامه ریزی جهت تقویت سیل بندها و دیوارهای حفاظتی، بررسی کانال های جمع آوری آب های سطحی شهری و روستایی و همچنین مستحدثات راه ها و محورهای مواصلاتی مورد تأکید بود.

عباس زاده ، آمار بارش ها را طی روزهای گذشته به ویژه در مناطق جنوبی استان، بی سابقه خواند و اظهار داشت: با اطلاع رسانی گسترده جهت آگاهی بخشی هم استانی ها و آماده باش کامل نیروها، به لطف و عنایت خداوند، هیچ گونه تلفات جانی ناشی از سیلاب گزارش نشد و علیرغم حجم ۱۰۰ میلی متری بارش ها در یک بازه زمانی چند روزه تخریب و خسارت به واحدهای مسکونی کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش های استان، در بخش های زیرساختی و زیربنایی از جمله راه ها و محورهای مواصلاتی، قنوات، مزارع، باغات و همچنین شریان های حیاتی آب و برق شاهد بودیم که مجموع خسارت ها در همه بخش های زیرساختی و همچنین زیر بخش کشاورزی به نسبت گذشته کمتر بوده است.

به گفته وی؛ حجم خسارت ها در این دوره بارش ها بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به حجم و شدت بارش های مشابه که در سنوات گذشته در استان اتفاق افتاده خسارت ها با کاهش ۳۱ درصدی همراه بوده است.

کد خبر: ۱۲۹٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha