۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱
تلاش مجلس برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در محدود حریم شهر و روستا
عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد

تلاش مجلس برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در محدود حریم شهر و روستا

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس، از تلاش کمیسیون متبوع خود برای ساماندهی ساخت و سازها و جلوگیری از فعالیت دلالان و زمین خواران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، با اشاره به تلاش کمیسیون عمران مجلس برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم شهرها و روستاها، گفت: چند موضوع مهم در کشور وجود دارد که علاوه بر ایجاد معضل برای مردم، فضایی را برای سوء استفاده برخی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: یکی از این موارد عدم بروزرسانی و بازنگری در تصویب طرح‌های تفصیلی شهرها و طرح‌های هادی روستاهاست از این رو بدیل بروز نشدن طرح‌ها و فاصله افتادن میان مصوبات قبلی و بعدی کاربری‌های شهری و روستایی با نیازهای روز منطقه هماهنگی ندارد از جمله جابه جایی جمعیتی و تغییر مکان صنایع که علاوه بر ایجاد مشکلات برای مردم موجب بروز تخلف نیز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وجود اسناد غیر رسمی و غیر ثبتی در دست مردم معضل دیگری است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم؛ به دلیل رسمی نبودن این اطلاعات امکان سوء استفاده از آنها بسیار زیاد است. معضل دیگر ساخت و سازهای غیر رسمی در دل شهرها و روستاها و حریم آنها است، برخی افراد به هر طریقی در مناطقی اقدام به ساخت خانه کرده و در آن مستقر شدند اما هیچ سندی در اختیار ندارند؛ این امر موجب زندگی غیر رسمی این خانواده ها شده و ساکنین را برای دریافت خدماتی نظیر آب، برق، گاز و همچنین پروانه ساخت و پایانه کار با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که کار بزرگی از سوی مجلس انقلابی برای ساماندهی اطلاعات و ثبت املاک فاقد سند بوده که به تصویب رسید. از طرفی گام دوم مجلس برای ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی و ساخت و سازهایی که بر اساس نیازهای ضروری در روستاها ساخته می‌شود، است که هم اکنون در قالب طرحی با عنوان ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین‌خواری در حال بررسی در کمیسیون عمران بوده و کلیات آن نیز به تصویب رسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:به هر اندازه به اطلاعات مسلط شویم و ساخت و سازها را ساماندهی و کنترل کنیم، مانع ساخت و ساز غیر مجاز، زمین خواری و سوء استفاده دلالان خواهیم شود.

کد خبر: ۱۲۹٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha