۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
۳۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قزوین تصویب شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قزوین:

۳۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قزوین تصویب شد

قزوین- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قزوین گفت: ۳۵ میلیون و ۷۷۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی طی سال جاری در هیئت سرمایه گذاری خارجی استان تصویب و مجوز لازم صادر شد.

به گزارش بازار به نقل از امور اقتصاد و دارایی قزوین، فرزین بهنامی فر اظهار داشت: سرمایه گذاری های یاد شده مربوط به دو شرکت بوده و این میزان سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۱۱ برابر رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در مدت ۹ ماه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۷۷۸ هزار دلار سرمایه خارجی با مجوز سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران وارد استان شده است، افزود: سرمایه های یاد شده مربوط به هفت پروژه سرمایه گذاری خارجی بوده که این میزان هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۳۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

بهنامی فر تصریح کرد: عمده سرمایه گذاری های خارجی در استان قزوین مربوط به حوزه صنعت بوده تا جایی که ۹۶ درصد از طرح های سرمایه گذاری خارجی استان را به خود اختصاص داده و شامل بخش های صنایع غذایی، شیمیایی، بهداشتی، تولید برق و نساجی بوده است.

به گفته وی، در کنار بخش صنعت، حوزه خدمات رسانی و معدن نیز هر یک با دو درصد در امر سرمایه گذاری های خارجی استان سهیم بوده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قزوین خاطرنشان کرد: بیشترین مقدار سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در سطح استان مربوط به شهرستان قزوین با ۳۵ درصد، آبیک ۲۱، البرز ۲۰، تاکستان ۱۳ و بویین زهرا نیز ۱۱ درصد بوده است.

کد خبر: ۱۲۹٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha