۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
احتمال افزایش قیمت طلا در پی عملکرد ضعیف دلار آمریکا
پیش بینی قیمت طلا؛

احتمال افزایش قیمت طلا در پی عملکرد ضعیف دلار آمریکا

با عملکرد ضعیف دلار آمریکا طی روزهای گذشته، قیمت طلا رشدی جزئی داشت که البته احتمال می رود این افزایش هرچند به میزان محدود، در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت طلا همچنان بالاتر از محدوده قیمتی ۱۸۰۰ دلار، یعنی قیمت پیش از انتشار گزارش جنجالی فدرال رزرو آمریکا در خصوص اعلام تصمیمات اولیه این نهاد در خصوص نرخ بهره قرار داد. کاهش بازدهی دلار آمریکا و خزانه داری، اکنون این فلز گرانبها را تقویت کرده است.

پیش بینی قیمت طلا
قیمت طلا پس از افزایش روز دوشنبه که منجر به بازگشت آن به بالای سطح حیاتی روانی ۱۸۰۰ شد، در ۱۸۱۰.۳۵ مقاومت پیدا کرد. روز جمعه، قیمت طلا به پایین ترین سطح سه هفته ای خود یعنی ۱۷۸۲.۹۵ دلار سقوط کرد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت طلا ۰.۲۳ درصد افزایش یافته و به ۱۸۰۵.۷۴ رسیده است. در نمودار چهار ساعته، طلا بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۵ و ۵۰ روزه خود در حال معامله است. قیمت این فلز گرانبها همچنین بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بلندمدت بوده و تشکیل یک صلیب طلایی کوچک، با عبور متحرک نمایی ۲۵ روزه از متحرک نمایی متحرک نمایی ۲۰۰ روزه به سمت بالا، نشان دهنده افزایش بیشتر قیمت در کوتاه مدت است.

قیمت ۱۸۱۰.۳۵ دلار، احتمالاً به عنوان یک سطح مقاومت کلیدی برای قیمت طلا باقی خواهد ماند؛ چراکه گاوها به اندازه کافی در تلاش هستند تا قیمت را به سمت هدف بعدی در نقطه ۱۸۱۵.۴۲ دلار سوق دهند. به این ترتیب، ممکن است طلا فعلا در یک محدوده نسبتاً محدود معامله شود و این در حالیست که میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در نقطه ۱۸۰۰.۷۱ دلار، سطح حمایتی است که باید به آن توجه کرد.

قیمت طلا در واکنش به اظهارات رئیس فدرال رزرو در روز سه شنبه، که ممکن است لحن جنگ طلبانه ای داشته باشد، احتمالا از ۱۸۰۰ کمی عقب نشینی کرده و به حدود ۱۷۹۷.۴۱ خواهد رسید. اگر این ریزش تایید شود، ممکن است در روز چهارشنبه شاهد رسیدن قیمت طلا به ۱۷۸۹.۸۰ دلار یا پایین ترین سطح هفته گذشته یعنی ۱۷۸۲.۹۵ باشیم.

از طرف دیگر، حرکت بالاتر از سطح مقاومت فعلی، گاوها را به سمت ۱۸۱۵.۴۲ دلار یا هدف بالای ۱۸۲۵.۳۲ دلار سوق خواهد داد.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha