۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب، برای حذف ارز ترجیحی
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی مطرح کرد

لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب، برای حذف ارز ترجیحی

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی گفت: حذف ارز ترجیحی اجتناب ناپذیر است، اما برای این موضوع، باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در مراسم آغاز بکار ششمین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان، افزود: چند طرح برای حذف ارز ترجیحی به وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد داده ایم؛ نخست اینکه ارز به صورت تدریجی حذف و قیمت‌ها به صورت پلکانی افزایش یابد تا هم تولیدکنندگان دچار شوک نشود و هم مصرف کنندگان متضرر نشوند.

وی گفت: طرح دیگر اینکه اگر قرار است به مردم یارانه پرداخت شود این یارانه به صورت کارت‌های اعتباری برای تامین مواد لبنی و پروتئینی باشد که طبق اطلاعاتی که به دست آورده ایم این مورد به تحقق نزدیک است که این موضوع باعث حفظ مصرف لبنیات و پروتئین و جلوگیری از حذف آن از سبد خانوار می‌شود.

اسدالله نژاد افزود: در این گذر اصلاح ساختار و بهبود تولید همچنین مکانیزاسیون مرغداری‌ها می‌تواند یاری رسان کاهش هزینه برای تولیدکنندگان باشد همچنین تولید مرغ سایز نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: اگر دان آماده تولید کارخانجات خوراک دام استاندارد اجباری داشته باشند می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و بیماری‌ها و پایداری تولید کمک رسان باشند.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغ گوشتی افزود: بزرگترین تبلیغ برای استفاده از دان آماده تولید کارخانجات دام و طیور، کیفیت محصول است.

اسدالله نژاد گفت: استفاده از دان آماده با کیفیت به ازای هر قطعه مرغ هزار و ۹۰۰ تومان هزینه تولید را کاهش می‌دهد که امیدواریم در شرایط ارزی پیش رو، این موارد رعایت شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha