کاربرد پهپادهای کشاورزی تابع قوانین و مقررات پروازی کشور است
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

کاربرد پهپادهای کشاورزی تابع قوانین و مقررات پروازی کشور است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: با رشد ۲.۵ برابری تعداد پهپادها در بخش کشاورزی، آشنایی کشاورزان و دست اندرکاران با قوانین و مقررات کاربری، تامین و تولید آن ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز عباسی امروز سه شنبه در حاشیه همایش مجازی قوانین و مقررات پهباد های غیر نظامی به خبرنگار ما گفت: در این همایش تخصصی و آموزشی که با حضور دست اندرکاران حوزه پهپادی، سازمان هواپیمایی کشور، شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان برگزار شده است، کشاورزان و کارشناسان با انواع پهپادها، کاربرد، قوانین و مقررات تامین، تولید، عرضه و حدود و ثغور کاربری این دستگاه های هوشمند در بخش کشاورزی آشنا می شوند.

وی افزود: هر وسیله ای که از روی زمین پرواز کند تابع قوانین و مقررات پروازی قرار می گیرد و سازمان هواپیمایی کشور، حدود و ثغور کاربری هر دستگاه پرنده را تعیین می کند.

عباسی با بیان این که ارتفاع پرواز پهپادهای مورد استفاده در بخش کشاورزی باید کمتر از ۳۰ متر باشد، تصریح کرد: استفاده از پهپادها در نزدیکی مناطق حساس مانند فرودگاه ها و مراکز نظامی ممنوع است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به وزن پهپادها نیز گفت: وزن پهپادها از زیر دو کیلو گرم تا حدود ۶۵۰ کیلوگرم است و با افزایش وزن، پهپادها به سمت نظامی شدن حرکت می کنند.

وی ادامه داد: وزن پهپادها با کاربری کشاورزی زیر ۵۰ کیلوگرم است.

فعالیت ۴۵۰ پهپاد در بخش کشاورزی
عباسی اذعان داشت: در حال حاضر حدود ۴۵۰ دستگاه پهپاد در بخش کشاورزی در زمینه های مختلف همچون سمپاشی، محلول پاشی، مه پاشی، مبارزه با سرمازدگی، کود پاشی، سنجش از راه دور، تصویربرداری و پایش عملکرد کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

عباسی با بیان این که پهپاد ها، سرعت عمل عملیات در بخش کشاورزی را بسیار افزایش داده است، اظهار داشت: یک پهپاد می تواند ظرف یک روز ۵۰ هکتار مزرعه را سمپاشی کند.

وی اضافه کرد: پهپاد ها در بخش شیلات و برای پرورش ماهی در قفس و همچنین در حوزه جنگل ها و مراتع برای اطفای حریق به ویژه در مناطق صعب العبور کارایی دارند و قابل توسعه هستند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با توجه به تاکیدات و حمایت وزیر جهاد کشاورزی در زمینه هوشمندسازی بخش کشاورزی، ما به دنبال توسعه فناوری و از جمله کاربرد پهپاد در این حوزه هستیم و طی سه سال اخیر نیز توانستیم نزدیک به ۶۳ مدل پهپاد را برای استفاده در حوزه کشاورزی شناسایی کنیم.

وی با اشاره به این که بیش از ۱۲ شرکت انواع پهپادها را در کشور عرضه می کنند، گفت: نام این شرکت ها و مدل های شناسایی شده در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بارگذاری شده است.

عباسی در همین حال اظهار داشت: عرضه پهپادهای کشاورزی با هماهنگی بانک کشاورزی و سیستم های اطلاعاتی و امنیتی کشور صورت می گیرد.

وی یادآور شد: برای خرید پهپادهای کشاورزی، تسهیلات ۸۰ درصدی با کارمزد ۱۵ درصدی و دوره بازگشت ۵ تا ۷ ساله از سوی بانک کشاورزی پرداخت می شود.

عباسی گفت: چین، آمریکا و روسیه را بزرگترین کشورهای تولیدکننده پهپاد در جهان عنوان کرد.

کد خبر: ۱۲۸٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha