۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
اولویت اول و آخر دولت؛ حل مشکلات مردم
سخنگوی دولت عنوان کرد

اولویت اول و آخر دولت؛ حل مشکلات مردم

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: افتخار ما بودن در کنار مردم و اولویت اول و آخر دولت کار جهادی برای حل مشکلات مردم است.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست با خبرنگاران، ضمن تشکر و قدردانی از حمایت ها و رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب برای اعضای دولت روحیه بخش است. قطعا حضور دولتمردان در بین مردم با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و رئیس جمهور محترم هم بر ارتباط مستمر اعضای کابینه با مردم و نخبگان تأکید کرده‌اند.

بهادری جهرمی همچنین عمل به وعده ها و استفاده از نظرات متخصصین مورد توجه دولت خواهد بود و هرکجا که عمل به وعده‌ها امکان پذیر نباشد، صادقانه با مردم در میان خواهیم گذاشت.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، همچنین با ابراز همدردی با مردم مناطق سیل زده جنوب کشور و گزارش اقدامات دولت گفت: همان‌طورکه سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود و در چندین نوبت به مردم و مسئولان استانی، هشدار داده بود، شاهد وقوع سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور خصوصاً استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بودیم که متأسفانه خساراتی را برای بخش های مسکونی، کشاورزی و دامداری مردم و همچنین زیرساخت ها از جمله راه های مواصلاتی، مخابراتی، شبکه برق و آب در پی داشت.

او افزود: خوشبختانه با اعلام هشدار و اقدامات پیشگیرانه و همچنین تخلیه برخی مناطق روستایی از ورود خسارت گسترده، تا حد زیادی جلوگیری شد. بلافاصله وزیر محترم نیرو نیز از طرف دولت به منطقه اعزام شد و پیگیری وضعیت خسارات و امدادسرانی به سیل‌زدگان را دنبال کرد. پس از ایشان هم معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور بازدیدهای میدانی خوبی را از استان های سیل زده به عمل آوردند و همه دستگاه های دولتی، امدادی، بسیج و سپاه نیز به میدان آمده اند که انشاا... اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده با سرعت صورت گیرد.

دکتر بهادری جهرمی گفت: در این خصوص چند اقدام فوری نیز صورت گرفت. اتصال سریع برق، آب، رفع انسداد راه ها و شبکه مخابرات، تخلیه سریع آب از مناطق سیل زده، اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تنخواه برای استان های سیل زده، ایجاد مراکز اسکان اضطراری، توزیع اقلام مورد نیاز همچون چادر، پتو، مواد غذایی و خوراکی، سوخت و برخی لوازم ضروری زندگی، از جمله اقدامات عملیاتی فوری برای رسیدگی به مردم بوده است. با این وجود همه بخش های دولت و نهادهای انقلابی و نیروهای مردمی در کنار سیل زدگان خواهند بود و کمک به آن ها را رها نخواهند کرد. به همین منظور کمک هایی برای بازسازی تاسیسات زیربنایی، و تسهیلاتی برای بازسازی منازل تخریب شده و تامین لوازم خانگی و سرمایه ای در نظر گرفته شده است که با اختصاص بودجه مناسب از طریق استانداری ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توجه به مناطق سیل زده صورت خواهد گرفت.

او گفت: ضمن اینکه احتمالا در اوایل هفته آینده در همین مناطق مجددا باران های نسبتا سنگین خواهیم داشت که ضرورت دارد هم مردم و هم دستگاههای دولتی از هم اکنون آمادگی لازم را برای کاهش خسارات داشته باشند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال؛ نشانه توجه دولت به کسب و کارهای دیجیتالی است، افزود: اعضای دولت با تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال مرکب از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

وی گفت: توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال، برطرف کردن موانع و شتاب بخشی به شکل گیری زیست بوم اقتصاد دیجیتال در کشور، حمایت از پلتفرم ها و کسب و کارهای دیجیتال و فناوری پایه در کشور، بسترسازی برای توسعه اشتغال فناوری پایه در کشور، برطرف کردن موانع فعالیت پلتفرم های ایرانی در سطح بین المللی و توسعه مهارت های الزام آور اقتصاد دیجیتال، از جمله وظایف کارگروه یاد شده است.

سخنگوی دولت درباره برگزاری نخستین جلسه شورای عالی امور ایرانیان خارج کشور ۱۱ دی ماه با حضور رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور در این جلسه بر حمایت و رسیدگی به مسائل ایرانیان خارج از کشور از جمله مسائل کنسولی، تحصیلی و تجاری تاکید کردند.

او افزود: همچنین در این خصوص سامانه میخک وزارت خارجه بعنوان پرسمان تردد محیطی راه اندازی شده است و ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند سوالات خود را در آنجا مطرح کنند و ظرف مدت کوتاهی پاسخ آن را دریافت نمایند. به منظور تسهیل در تردد ایرانیان خارج از کشور که مشمول خدمت سربازی هستند، فرصت دو سفر سالانه به ایران در نظر گرفته شده که بدون مانعی بتوانند به کشور رفت و آمد کنند. برای نخستین بار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عضویت شورای عالی ایرانیان خارج از کشور درآمد. لایحه جامع ایرانیان خارج از کشور نیز به منظور حمایت از حقوق این دسته از هموطنان در دولت در حال تدوین است.

علی بهادری، سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در موضوع کرونا گفت: با عنایت خدا، همراهی مردم و تلاش های شبانه روزی دولت، به نقطه امیدوار کننده و قابل قبولی رسیده ایم. حدود ۱۲۳ میلیون دوز واکسن تزریق شده، بیش از ۶۰ میلیون نفر دوز اول، ۵۲ میلیون نفر دوز دوم و بیش از ۱۰ میلیون نفر دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند. آمار مبتلایان هم کاهش قابل توجهی داشته است و به زیر ۲ هزار نفر و آمار فوتی ها به کمتر از ۴۰ نفر رسیده است. این در حالی است که در ابتدای شهریورماه که دولت مردمی شروع به کار کرد، کمتر از ۱۸ میلیون نفر دوز اول و کمتر از ۷میلیون نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده بودند و در زمینه آمار مبتلایان نیز حدود ۴۰ هزار نفر ابتلای روزانه و نزدیک به ۷۰۰ نفر فوتی را شاهد بودیم. در همین مدت از یک نقشه تقریبا قرمز کرونایی به یک نقشه تقریبا آبی رسیده ایم و تمام آن ۳۶۰ شهری که قرمز بود امروز آبی یا زرد شده اند.

او گفت: امروز البته خطر کرونا به طور کامل برطرف نشده و در معرض سویه های جدید نظیر امیکرون که به شدت گسترش پذیر است، هستیم. اگر می‌خواهیم محدودیت ها برنگردد، اگر می‌خواهیم خانواده های بیشتری داغدار نشوند، اگر می‌خواهیم کسب و کارها رونق یابند، اگر می‌خواهیم درهای مدارس، دانشگاه ها، مساجد، سینماها و ورزشگاه ها باز باشد، باید دوز سوم واکسن را هرچه سریع‌تر تزریق کنیم و از رعایت شیوه نامه های بهداشتی مثل ماسک و رعایت فاصله اجتماعی غافل نشویم. این خواسته دولت از مردم است و ما امیدواریم این همراهی و اطمینان مردم به دولت در ادامه نیز استمرار داشته باشد.

بهادری جهرمی، اضافه کرد: ادامه این روند، نیازمند استمرار رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق دوز سوم از سوی مردم عزیز است. در همین جا لازم است از شخص وزیر محترم بهداشت که برای این موفقیت بزرگ تلاش شبانه روزی کردند و چه در زمینه واردات واکسن و چه زمینه حمایت از تولید واکسن داخلی و بی نیازی از واردات، پرتلاش و جهادی ظاهر شدند، تشکر کنم.

کد خبر: ۱۲۸٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha