۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۹
حل مشکلات کشور با چشم‌انداز مثبت سیاسی و اقتصادی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

حل مشکلات کشور با چشم‌انداز مثبت سیاسی و اقتصادی

رشد صادرات نفت و درآمدهای صادراتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و همچنین کاهش هزینه‌های دولت در پی توافق در مذاکرات از جمله چشم‌اندازهای مثبتی است که در صورت تحقق می‌توانند بخش اعظمی از مشکلات را حل کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد دولت و مجلس نسبت به توافق در مذاکرات بسیار مثبت است گفت: در صورت توافق در مذاکرات، انتظار بر این است که اقتدار و حقوقی که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است، اجرا شود.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه توافق به نفع کشور و کسانی است که همواره اعتقاد دارند اقتدار نظام کشور باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در صورت توافق باید برنامه‌ریزی و مدیریت درستی از سوی مسئولان کشور صورت گیرد تا اهداف مورد نظر در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی حاصل شود.

وی ادامه داد: امیدواریم توافقات به صورت کامل و با تضامین درست به نتیجه برسد، زیرا سیاست خارجی می‌تواند مسیر تحقق تحولات اقتصادی را هموار کند و از ایجاد هزینه‌های اضافه برای کشور جلوگیری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رشد صادرات نفت و درآمدهای صادراتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و همچنین کاهش هزینه‌های دولت در پی توافق در مذاکرات از جمله چشم‌اندازهای مثبتی است که در صورت تحقق می‌توانند بخش اعظمی از مشکلات کشور را حل کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع جبران کسری بودجه در کشور اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس در پی تعاملات گسترده هستند تا از راه‌های مختلف، کسری بودجه ۱۴۰۰ را جبران کنند.

شهبازی با اشاره به برنامه و تاکید دولت بر عدم استقراض از بانک مرکزی بیان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم امیدوار هستند با همکاری دولت، کشور دچار مشکلات ناشی از افزایش پایه پولی، خلق پول و رشد نقدینگی و در نهایت تشدید تورم نشود.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی ایجاد کسری بودجه ۱۴۰۰ این است که درآمدهای نفتی محقق نشده و هزینه تمام شده درآمد ارزی در کشور بسیار بالا رفته است.

نمایده مردم نهاوند با اشاره به اهمیت دریافت مالیات‌ در روند جبران کسری بودجه عنوان کرد: تا جای ممکن باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری به عمل‌ آید تا زمینه برای کسب حداکثری درآمدهای مالیاتی فراهم شود که در صورت تحقق می‌تواند بخش اعظمی از کسری بودجه را پوشش دهد.

کد خبر: ۱۲۸٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha