۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
مشترکان پرمصرف برق یارانه نمی‌گیرند| تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان
معاون وزیر نیرو خبر داد؛

مشترکان پرمصرف برق یارانه نمی‌گیرند| تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان

اردبیل- حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: افزایش تعرفه برق برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند، اعمال نخواهد شد و تنها پرمصرف‌ها با افزایش تعرفه برق روبه‌رو خواهند شد.

همایون حائری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: خانواده‌هایی که الگوی مصرف برق را رعایت کنند در سال آینده با افزایش تعرفه برق روبه‌رو نخواهند شد و ما قصد ایجاد تعادل و پرداخت عادلانه یارانه‌ها به مشترکان خوش مصرف را داریم.

وی تصریح کرد: در نقطه مقابل وزارت نیرو پیشنهاد کرده تا برای مشترکان پرمصرف برق یارانه تعلق نگرفته و با قطع یارانه قیمت واقعی برق در قبوض آنها اعمال شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: تلاش ما بر این است تا اغلب مشترکان برق را به سمت مشترکان کم مصرف و خوش مصرف سوق دهیم تا از اضافه مصرف خانوارها کاسته شده و به نوعی بهبود شرایط تولید و مصرف را در فصول مختلف سال شاهد باشیم.

حائری با بیان اینکه سوخت دوم نیروگاه‌های گازی کشور تأمین شده و مشکل قطعی در دو ماه زمستان نخواهیم داشت، افزود: تمامی نیروگاه‌ها سوخت دوم دریافت کردند و با همکاری وزارت نفت سعی شده تا به موقع سوخت جایگزین گاز برای این نیروگاه‌ها تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم در فصل زمستان مشکلی از لحاظ فعالیت نیروگاه‌ها نداشته باشیم و با گذر از شرایط خشکسالی در تابستان سال آینده نیز با برنامه‌ریزی هایی که در حال انجام است، قطعی برق نداشته باشیم.

حائری ضرورت تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام همچون نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان را یادآور شد و اضافه کرد: دو واحد بخار این نیروگاه هنوز وارد مدار نشده که در بازدید از این نیروگاه تمام تاکید ما بر این بوده تا هر چه سریعتر و تا اوایل تابستان سال آینده هر دو واحد که پیشرفت ۶۵ تا ۸۰ درصد دارند، وارد مدار شوند.

وی بیان کرد: قرار شد در کنار تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، نیروگاه زمین‌ گرمایی مشگین‌شهر نیز با تلاش وزارت نیرو وارد مدار شده تا بخشی از نیرورسانی را در سال آینده از طریق این نیروگاه پاک در دامنه‌های سبلان شاهد باشیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: به رغم تحریم‌ها بخش عمده‌ای از تجهیزات و امکانات نیروگاه‌های در حال احداث به صورت بومی تهیه و تأمین شده و مشکل خاصی را در این زمینه نداریم.

حائری تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات ظرفیت دارد که تاکنون یک‌هزار و ۱۲۰ مگاوات آن وارد مدار شده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha