۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
۹۱ میلیارد ریال برای پروژه های گردشگری استان سمنان پیش بینی شده است
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

۹۱ میلیارد ریال برای پروژه های گردشگری استان سمنان پیش بینی شده است

سمنان - مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ۹۱ میلیارد ریال برای پروژه های گردشگری استان سمنان پیش بینی شده است، گفت: ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل این پروژه‌ها لازم است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی جمال بعدازظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره میراث فرهنگی سمنان در تشریح پروژه های عمرانی در دست اجرا در سطح استان کرمان، ابراز کرد: میراث فرهنگی به نوبه خود در زمینه اشتغال زایی و جهش تولید در راستای صنایع دستی، گردشگری و ... می کوشد.

وی با بیان اینکه پروژه های گردشگری، اقامتی، بومگردی، سفره خانه سنتی و ... برای استان سمنان پیش بینی شده است، ابراز کرد: برای این پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌ بر ۹۱ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ادامه داد: برای به بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور در حوزه گردشگری و اقامتی، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

جمال افزود: با توجه به شعار سال جدید پروژه‌های راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سفره‌خانه‌های سنتی که تأثیر بسزایی در رونق اقتصاد استان دارد در دستور کار میراث فرهنگی استان سمنان و به خصوص بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه های حوزه گردشگری در صورت بهره برداری برای ۹۲ نفر به طور مستقیم کار ایجاد می کنند، گفت: ما معتقد هستیم که ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی نقطه عطفی در صنعت رو به رشد گردشگری استان به حساب می آید.

کد خبر: ۱۲٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha