۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
موفقیت در اجرای طرح جهش تولید با صنعتی سازی ممکن است
عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان:

موفقیت در اجرای طرح جهش تولید با صنعتی سازی ممکن است

گرگان- مرتضوی، عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان گفت: اگر می‌خواهیم در طرح جهش تولید مسکن موفق باشیم و پروژه ها سریع تر به پایان برسد یکی از این روش ها توسعه صنعتی‌سازی است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص صنعتی سازی اظهار کرد: یکی از مزایای صنعتی سازی این است که با سرعت بخشیدن به پروژه ها کمتر می‌توان دچار افزایش تورم شد، همچنین سازنده، منابع مالی که هزینه کرده را زودتر دریافت کرده و بازگشت سرمایه سریع تر خواهد بود.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به سود ۱۸ درصدی تسهیلات مسکن ادامه داد: با اتمام پروژه و تکمیل سریع تر واحدها از میزان نرخ سود بانکی جلوتر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه صنعتی سازی زمان ساخت را نصف خواهد کرد، گفت: در پروژه‌های بزرگ، کاهش زمان اثر قابل ملاحظه ای داشته و هزینه های نگهداری و هزینه‌های جاری و درگیری های نیروهای انسانی را کاهش می دهد.

مرتضوی تاکید کرد: مجموعه این عوامل در کنار هم نشان می‌دهد که صنعتی‌سازی علی رغم گران بودن، روش موفقیت آمیزی است.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در طرح جهش تولید مسکن موفق باشیم و پروژه ها سریع تر به پایان برسد یکی از این روش ها توسعه صنعتی‌سازی است.

وی اضافه کرد: با صنعتی سازی عمر مفید ساختمان افزایش یافته و همچنین میزان زباله و نخاله که تبعات زیست محیطی دارد با این روش کاهش می یابد.

مرتضوی با اشاره به این که ۹۰ درصد ساخت و سازهای کشور سنتی است، گفت: تمایل و انگیزه تولیدکنندگان به دلایل مختلف از جمله نبود نیروی متخصص و نبود صنعت بومی برای صنعتی‌سازی کم است.

عضو هیات مدیره کانون سرسری انبوه سازان با بیان این که باید برای صنعتی سازی مشوق هایی در نظر گرفت، اضافه کرد: اگر برنامه ریزی ها دقیق و درست باشد، قطعاً صنعتی سازی به دلیل کاهش زمان ساخت و ساز، در اجرای طرح های مسکن کمک کننده خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۸٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha