۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
تبدیل مالزی به اقتصاد دیجیتال نخست منطقه را تضمین می کنیم
مجری طرح اقتصاد دیجیتال مالزی:

تبدیل مالزی به اقتصاد دیجیتال نخست منطقه را تضمین می کنیم

شرکت «مای دیجیتال» که وظیفه ارائه و پیاده سازی طرح اقتصاد دیجیتال مالزی را بر عهده دارد، با صدور بیانیه ای از اجرای به موقع طرح مذکور در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت «مای دیجیتال» که وظیفه ارائه و پیاده سازی طرح اقتصاد دیجیتال مالزی را بر عهده دارد، با تأکید بر تلاش‌های مبتنی بر دیجیتالی‌سازی بخش عمومی و پرورش استعدادهای دیجیتال، گفت که اجرای به موقع این طرح را تضمین خواهد کرد.

فابین بیگر، مدیر اجرایی مای دیجیتال طی سخنانی گفت: این شرکت که به عنوان دفتر مدیریت تغییر استراتژیک (SCMO) نیز شناخته می شود، به همکاری با آژانس های مختلف و بخش خصوصی برای تحقق اهداف تعیین شده در طرح (اقتصاد دیجیتال مالزی) ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که به دنبال حمایت نهادهای مذکور برای حصول اطمینان از این است که طرح پیاده سازی اقتصاد دیجیتال مالزی تنها به صورت یک سند باقی نمانده و پیاده سازی شود.

مدیرعامل مای دیجیتال امروز نیز با صدور بیانیه ای رسمی اظهار داشت: "جان بخشیدن به مای دیجیتال مهم است و باید با تلاش‌های دیگر نهادهای مربوطه تحقق آرزوهای دیجیتال مالزی ممکن شود. ما باید اقتصاد دیجیتال پیشرو در منطقه باشیم."

بیگر با بیان اینکه آژانس های مختلف موظف شده اند تا ابتکارات مختلفی را که در طرح مشخص شده است، به مرحله ارا در آورند؛ تاکید کرد: "اجرای موفقیت آمیز این ابتکارات جزء کلیدی زیرساخت دیجیتال بزرگتر مای دیجیتال خواهد بود.

وی افزود: "سیاست گذاران نقش مهمی در توسعه این اکوسیستم دیجیتال ایفا می کنند. بخش خصوصی نیز باید نقشی اساسی ایفا کند."

بیگر گفت: تلاش‌هایی برای افزایش تاب‌آوری شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق پذیرش فناوری دیجیتال و کمک به کارآفرینانی که به شدت تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته و درآمد خود را از دست داده‌اند، در حال انجام است.

وی افزود: «این اقدامات شامل تسریع در دریافت (نرخ) مشوق‌ها، یارانه‌ها یا برنامه‌های کمکی و ساده‌سازی اقدامات حمایتی مختلف از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف است.

بیگر در عین حال خاطرنشان کرد که دیجیتالی شدن در تمام جنبه های زندگی نیز خطر شکاف دیجیتالی را افزایش می دهد. فقدان دسترسی به اینترنت و دستگاه های هوشمند فرصت ها را برای گروه های محروم به آموزش با کیفیت، خدمات مراقبت های بهداشتی، اشتغال و سایر مزایا محدود می کند.

مدیر عامل مای دیجیتال در پیشنهاد راه حل پیش روی برای جلوگیری از این معضل افزود: «بنابراین، مهم است که مالزیایی‌ها دیجیتالی‌سازی را بپذیرند و با آن سازگار شوند تا همه بتوانند از استاندارد زندگی و رفاه بهتری برخوردار شده و در راستای چشم‌انداز این کشور برای تبدیل شدن به یک کشور دیجیتالی تلاش کنند».

کد خبر: ۱۲۸٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha