۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
شرکت های هواپیمایی حق افزایش خودسرانه قیمت ها را ندارند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

شرکت های هواپیمایی حق افزایش خودسرانه قیمت ها را ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های هواپیمایی حق افزایش خودسرانه و نامتعارف قیمت بلیط ها را ندارند و باید در چارچوب قیمت مصوب راه اندازی تور و فروش بلیط را انجام دهند.

به گزارش بازار، سیدغنی نظری در گفتگو با بازار، اظهار کرد: آنچه که در این زمینه مورد تاکید نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون اقتصادی است رعایت حقوق مصرف کننده در بهره مندی از سفرهای ایمن همراه با قیمت های مصوب است و به هیچ وجه شرکت های هواپیمائی حق افزایش قیمت های اعلام شده را ندارند.

وی در مورد ادعای برخی از شرکت های هواپیمائی مبنی بر نادیده گرفتن سقف قیمت ها در ارائه بلیط خاطرنشان کرد: شرکت های هواپیمائی با در نظر گرفتن کف قیمت سعی دارند تا در دو ماه پایانی سال فروش بلیط را انجام داده و حتی در این زمینه رقابت ناسالمی را ایجاد کنند که به هیچ وجه چنین حرکتی قابل قبول نیست.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در کنار پیگیری این موضوع از طریق کمیسیون عمران مجلس کمیسیون اقتصادی نیز به این نابسامانی ایجاد شده ورود پیدا کرده و تلاش می کند تا با هرگونه اجحاف و تضییع حقوق مصرف کننده برخورد و ضوابط اعلامی به دقت رعایت شود.

نظری از وزارت راه و شهرسازی خواست؛ از طریق کمیسیون های نظارتی روی این موضوع دقت نظر بیشتری را انجام داده و شرکت های هواپیمائی را موظف و مکلف به رعایت قیمت های مصوب کند تا حق و حقوقی نادیده گرفته نشود.

وی افزود: در شرایطی که مردم با مشکلات معیشتی و دغدغه های متعددی روبرو هستند ضروری است تا اقدام موثر در مسیر نظارت بر کالا و خدمات رخ داده تا شرایط مطلوبی را در اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم مشاهده کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به شرایط کرونایی و عدم ارائه خدمات و سرویس های معمول شرکت های هواپیمائی در داخل هواپیما به عنوان کترینگ های پذیرایی ضروری است تا تعدیل قیمت انجام شده و جلوی افززایش بی رویه قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای مختلف گرفته شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha