۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
دلیل پایین بودن بهره‌وری و رشد اقتصادی در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی تشریح کرد؛

دلیل پایین بودن بهره‌وری و رشد اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی بهره‌وری و رشد اقتصادی پایین استان را نتیجه مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: هیچ کاری برای من مهم‌تر و بااولویت‌تر از ایجاد محیط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری نیست.

به گزارش بازار، عابدین خرّم در نخستین جلسه ستاد رفع موانع تولید در استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در راستای جذب سرمایه‌گذاری، چند پنجره واحد در استان فعال هستند که اثربخشی لازم و کافی را ندارند و با تشکیل این ستاد انتظار می‌رود، راهکارهای اساسی و عملی برای رفع موانع سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و عملیاتی شود.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های استانی باید با ریسک‌پذیری به هر شکل ممکن، آمادگی فراهم کردن فضایی کاملا امن و جذاب برای سرمایه‌گذاری را داشته باشند.

وی، بهره‌وری و رشد اقتصادی پایین استان را نتیجه مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری دانست و گفت: هیچ کاری برای من مهم‌تر و با اولویت‌تر از ایجاد محیط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری نیست.

استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: تأکید رئیس جمهور بر این است که مهم‌ترین اولویت استانداران بعد از ایجاد امنیت، بحث سرمایه‌گذاری باشد و در این زمینه، اختیارات لازم به استانداران تفویض شده و نتیجه آن رشد اقتصادی، رفع بیکاری، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهر تبریز، عامل اصلی توسعه در استان است، یادآور شد: متاسفانه بحث سرمایه‌گذاری در این شهر در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته و برای جبران این عقب‌ماندگی از شهرداری تبریز خواسته‌ایم تا برنامه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری را اعلام کند.

خرّم با تاکید بر ایجاد کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد سرمایه‌گذاری، بیان داشت: باید کمیته ویژه‌ای برای توسعه شهرهای بزرگ استان که ظرفیت‌های مناسبی برای رشد اقتصادی دارند، تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از کلی‌گویی پرهیز کنیم، افزود: ظرفیت‌های موجود استان در حوزه‌های مختلف همچنین چشم‌انداز توسعه استان بر اساس سند آمایش برای سرمایه‌گذاران معرفی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مدیران باید ریسک‌پذیر بوده و تصمیم‌گیر و جهادی باشند، اضافه کرد: هیچ مدیری برای انجام وظایف محوله خود قابل پیگرد نیست؛ مدیران باید برنامه‌های خود را که افق توسعه استان را نشان می‌دهد آماده کنند و موانع را نیز اعلام کنند.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha