۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۷۵۰ میلیارد ریال در صنعت مس استان سمنان سرمایه‌گذاری شد
معاون سازمان صمت استان سمنان:

۷۵۰ میلیارد ریال در صنعت مس استان سمنان سرمایه‌گذاری شد

سمنان- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان، گفت: سه واحد فراوری مس با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال طی سال‌جاری در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر صبح سه شنبه در نشست بررسی وضعیت معادن مس استان سمنان به میزبانی صمت سمنان ضمن بیان اینکه افتتاح و بهره برداری سه واحد معدنی تولید مس در استان در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: بهره برداری از این واحد ها سبب تحقق شعار سال، جهش تولید در زمینه معادن مسی استان سمنان می شود.

وی با بیان اینکه این سه واحد معدنی و تولیدی با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال افتتاح خواهند شد، افزود: این واحد های تولیدی در زمینه مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی فعال خواهند بود و اشتغال خوبی را نیز به همراه خواهند داشت.

معاون صمت استان سمنان گفت: این واحد های معدنی با حمایت های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی و با پشتکار و همت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال جاری به بهره برداری می رسند. 

فروهر با بیان اینکه واحد های تولیدی مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی با ظرفیت حدود دو هزار تن فعال خواهند شد، تاکید کرد: این واحد ها برای ۱۲۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه این واحد های فراوری می توانند مس مورد نیاز خود را از استان سمنان تامین کنند، گفت: معادن مس استان خوشبختانه ظرفیت استخراج سالانه ۷۵۰ هزار تن سنگ مس با عیار میانگین یک درصد را دارند.

معاون امور معدنی سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته صرفا ۳۴۲ هزار تن سنگ مس از معادن استان استخراج شده است، ابراز کرد: با بهره برداری از این سه طرح صنعتی ظرفیت استخراج از این معادن نیز افرایش خواهد یافت.

فروهر در خاتمه گفت:  یک واحد تولیدی فرو سیلیکو منگنز و یک واحد تولیدی پنل های گچی از طرح های مهم بخش معدن استان است که طی نیمه اول سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۱۲٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha