۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

سلام من بنیامین ابراهیمی هستم از تیم طراح شما. اگر به تازگی سایت خود را راه‌اندازی کردید یا سایت دارید اما درآمد و ترافیک قابل قبولی ندارید پیشنهاد می‌کنم حتماً این ویدئو را ببینید.

به گزارش بازار، سلام من بنیامین ابراهیمی هستم از تیم طراح شما. اگر به تازگی سایت خود را راه‌اندازی کردید یا سایت دارید اما درآمد و ترافیک قابل قبولی ندارید پیشنهاد می‌کنم حتماً این ویدئو را ببینید و مطالبی که در ادامه این مقاله آمده مطالعه کنید. من بعنوان کارشناس سئو در این محتوا قصد دارم به یکسری از سؤالات شما بعنوان کارفرما جواب بدهم و کمک کنم تا نسبت به موضوع دید درست و کافی پیدا کنید تا درنهایت با یک تصمیم درست کسب و کار خود را به درآمد بهتر و معقول‌تری برسانید.

  • سئو چیست؟
  • چرا سئو اهمیت دارد؟
  • چطور سایت خود را سئو کنیم؟

من در این محتوا سعی دارم تا به این سؤالات پاسخ‌هایی کوتاه اما کامل و کاربردی بدهم پس اگر بعنوان یک کارفرما و کارآفرین برای کسب و کار خود اهمیت قائل هستید تا انتها همراه من باشید.

سئو چیست؟

بعنوان اولین و مهمترین سؤال، شما باید ابتدا با معنی این کلمه آشنا شوید. سئو یا SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. حال سؤال بعدی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که منظور از موتور جستجو چیست؟ اگر بخواهیم خیلی عامیانه و ساده به این سؤال پاسخ دهیم باید بگوییم موتور جستجو به سایت‌هایی شبیه به گوگل، یاهو و ... گفته می‌شود که شما برای رسیدن به یک محصول یا خدمات کلمه‌ای را داخل آن سرچ می‌کنید و شما را به سایت‌های ارائه دهنده آن محصول یا خدمات می‌رساند. بعنوان مثال با جستجو کلمه طراح شما می‌توانید به سایت طراح شما برسید یا با جستجو کلمه طراحی سایت، شرکت‌هایی که این خدمت را ارائه می‌کنند پیدا کنید.

سؤال بعدی که ممکن از در این لحظه به ذهن شما خطور کند این است که سئو چگونه انجام می‌شود؟ برای پاسخ کامل و حرفه‌ای به این سؤال حرف بسیار است و نیاز به زمان زیادی هم داریم اما اگر بخواهیم خیلی خلاصه و کاربردی به آن اشاره کنیم باید اینطور گفت که سئو طی سه مرحله زیر محقق خواهد شد:

  • سئو تکنیکال (Technical Seo): بهینه سازی مسائلی مثل سرعت لود سایت، آپ تایم هاست، بهینه سازی کدهای برنامه نویسی شده و ... در این بخش مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرد.
  • سئو داخلی (On Page): مسائل مربوط به تولید انواع محتوای محصولات، مقالات و ...، لینک سازی های داخلی، متا تگ‌ها و متا دسیکرپشن‌ها در این مرحله بررسی و بهینه می‌شوند.
  • سئو خارجی (Off Page): درنهایت هم لینک سازی های خارجی که تحت عناوین بک لینک و رپورتاژ شناخته می‌شوند برای تقویت رتبه‌ها و اعتبار سایت در این مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به مجموعه این اقدامات در سایت سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گفته می‌شود.

چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

چرا سئو اهمیت دارد؟

حالا که تا حدودی با مفهوم سئو آشنا شده‌اید و آن را بیشتر و بهتر شناخته‌اید و درک کرده‌اید، باید در خصوص اهمیت سئو در کسب و کار آنلاین و داشتن یک درآمد ایدئال از طریق آن صحبت کنیم. اهمیت سئو از آنجایی خود را نشان می‌دهد که وقتی در یک حوزه خاص بعنوان مثال خرید کفش در اینترنت جستجو می‌کنید بی‌نهایت سایت فروشگاهی که در این حوزه فعالیت دارند برای شما نمایش داده می‌شود. قطعاً سؤالی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که چطور در بین بی‌نهایت رقیب دیده شوم و مشتریان این حوزه را جذب سایت خود کنم؟ اینجا دقیقاً همان نقطه‌ای است که اهمیت سئو حس می‌شود. برای جواب به این سؤال باید بگوییم که تنها راهکار، حضور در صفحه اول گوگل است. به یاد داشته باشید که با وجود رقابت شدیدی که در این بستر بین همکاران هر حوزه وجود دارد اگر سایت شما جایی به جز صفحه اول گوگل قرار داشته باشید محکوم به فنا خواهد بود و خیلی زود مجبور به تعطیلی کسب و کار آنلاین خود هستید.

بطور کلی برای جمع‌بندی این بخش باید بگوییم که سئو سایت اهمیت دارد چراکه تنها راه مقرون بصرفه و دائمی برای دیده شدن کسب و کار شما و افزایش فروش محصولات سایت‌تان سئو است.

چطور سایت خود را سئو کنیم؟

احتمالاً حالا که به اهمیت بالای سئو برای کسب و کار خود پی برده‌اید به این سؤال فکر می‌کنید که چطور باید این کار را انجام دهید؟ برای سئو سایت شما ۳ راهکار کلی وجود دارد که در ادامه به معرفی و توضیح در خصوص هر راهکار می‌پردازیم:

  • آموزش سئو: اگر کسب و کار شما کوچک است و برای یادگیری زمان کافی دارید و با دید طولانی مدت روی کسب و کار خود فعالیت می‌کنید. یکی از گزینه‌ها برای شما آموزش است؛ اما پیش از تصمیم گیری به دو نکته مهم توجه داشته باشید. اولاً سئو سایت مانند راه رفتن بر لبه تیغی است که هرلحظه می‌تواند شما را به نابودی بکشاند پس سئو علاوه بر آموزش نیاز به تجربه هم دارد. دوما اگر تعداد کلمات حوزه شما برای سئو زیاد نیست این کار اتلاف وقت است. به یاد داشته باشید که یک فرد عاقل برای یک لیوان شیر گاو نمی‌خرد.
  • استخدام سئوکار: راهکار بعدی استخدام یک سئوکار حرفه‌ای است. ما همیشه این گزینه را به کسب و کارهایی پیشنهاد می‌دهیم که تعداد کلماتی که باید سئو کنند زیاد است. مثل سایت‌های خبری و محتوایی. در غیر این صورت پرداخت حقوق ماهیانه به یک سئوکار برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود.
  • پروژه سئو: گزینه آخر که برای عمده کسب و کارهای فعال در بستر وب منطقی، مقرون بصرفه و زود بازده است برون سپاری پروژه سئو خود به یک سایت معتبر و متخصص در این زمینه است. شما با این کار بدون نیاز به آموزش و صرف زمان برای یادگیری، بدون نیاز به پرداخت حقوق ماهیانه و دائمی و بدون کمترین ریسک در انجام روند کار؛ خیلی سریع و با آسایش خیال به نتیجه مطلوب یعنی حضور در صفحه اول گوگل و افزایش فروش محصول یا خدمات خود خواهید رسید.

چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

طراح شما مجری پروژه‌های سئو و طراحی سایت

اگر تا به این جای مقاله همراه ما بوده‌اید قطعاً برای کسب و کار خود ارزش زیادی قائل هستید این اشتیاق و اهمیت شما برای ما نیز ارزشمند است و به پاس این اشتیاق پیشنهاد جذابی برای شما کارفرما گرامی داریم که با تکمیل درخواست فرم مشاوره در سایت طراح شما به نشانی https://taraheshoma.com و یا تماس با تلفن ۰۲۱۷۱۰۵۴۰۹۱ آن را با شما در میان خواهیم گذاشت. مطمئن باشید از پیشنهاد ما شگفت زده خواهید شد پس با ما در ارتباط باشید.

کد خبر: ۱۲۸٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha