۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
استفاده از بانکداری باز در خدمات‌دهی به واحدهای تولیدی برتر
در بانک صنعت و معدن محقق می‌شود؛

استفاده از بانکداری باز در خدمات‌دهی به واحدهای تولیدی برتر

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از به‌کارگیری روش بانکداری باز به منظور تحقق بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات به واحدهای تولیدی برتر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، حسین مهری در جریان بازدیدهای میدانی از صنایع مختلف کشور به استان مازندران سفر کرد و با حضور در جمع صنعتگران و کارآفرینان این استان، گفت: بانک صنعت و معدن طی سالهای گذشته در مجموع ۱۶۵ هزار میلیارد ریال برای تأمین مالی صنایع تولیدی استان مازندران در ۳۴۱ طرح بزرگ و متوسط پرداخت نموده و برای ۴۰۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مهری با اشاره به افزایش سهم تسهیلات سرمایه در گردش در سبد تسهیلاتی این بانک اظهار کرد: سعی ما بر این است با ارایه تسهیلات سرمایه در گردش برای تامین نقدینگی بنگاه‌های تولیدی مانع از توقف فعالیت و تعطیلی آنها شویم چراکه تداوم فعالیت بنگاه‌های اقتصادی تا میزان زیادی به تامین و مدیریت منابع کوتاه مدت آن ها مربوط می‌شود و خوشبختانه در این استان در مجموع حدود ۲۵۴ مورد سرمایه در گردش به میزان ۶۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: عوامل مختلفی مانند ظهور فین تک ها و مؤسسات بزرگ فناوری، فشار برای ایجاد فضای باز رقابتی با استفاده از فناوری و تأثیر بانک های دیجیتال در صحنه بانکداری بین المللی، بانک های کشور ما را نیز ناگزیر می سازد که به سمت دیجیتالی شدن پیش بروند. شناخت موانع پیش رو، ایجاد ساختار و زیرساخت های فناورانه و بهبود فرآیندها و ارتقای نیروی انسانی جزو اهم اقداماتی است که در راستای دیجیتالی شدن یک بانک باید به انجام برسد.

به گفته مهری، در حال حاضر نقطه تمایز بانک‌ها، ارائه خدمات با کیفیت و مورد انتظار مشتریان است و بانک صنعت و معدن از بانکداری باز برای تحقق بانکداری دیجیتال و ارایه خدمات به واحدهای تولیدی برتر بهره می‌برد.

وی ادامه داد: جلب رضایت ذینفعان و ترکیب آن با داده های واقعی دریافتی از نیازهای یکایک مشتریان، شرط لازم برای موفقیت یک بانک در سفر دیجیتال است و باید بر اساس سطح بلوغ داخلی بانک بر اساس نقشه راه تحول دیجیتال، مدل های کسب و کار و فرآیندهای سازمان بازتعریف شده و همزمان نیازهای ذینفعان، تحولات محیطی و میزان پیشرفت و بلوغ بانک در راستای تحقق بانکداری دیجیتال در نظر گرفته شود.

شمس الدین حسینی نماینده مجلس نیز که در این دیدارها حضور داشت، تأکید کرد: بانک صنعت و معدن تمام اقدامات خود را حول محور حمایت همه جانبه از واحدهای تولیدی قرار داده که همواره خدمات مؤثر و مطلوبی به صنعتگران و کارآفرینان استان ارایه نموده و به مثابه یک شریک و مشاور دلسوز و مجرب در کنار آنان ظاهر شده است.

در این سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق هیأت همراه از شرکت های برق ماهتاب کاسپین، ایران تک نخ و شرکت چوب فشرده خزر بازدید کرد. همچنین نیروگاه برق ماهتاب کاسپین به صورت سندیکایی با عاملیت بانک صنعت و معدن و با تسهیلات ۲۱۵ میلیون یورو و با مشارکت چند بانک دیگر به بهره برداری رسیده است. شرکت ایران تک نخ تولید کننده نخ تکسچره، نخ فلامنتی دوجزیی و پلی استر است و از این بانک، ۱۵۵ میلیارد ریال تسهیلات ریالی دریافت کرده است.

شرکت چوب فشرده خزر نیز پس از بهره برداری به تولید تخته MDF روکش نشده اشتغال خواهد داشت. این شرکت از بانک صنعت و معدن ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۳۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی دریافت داشته است و پس از احداث و راه اندازی، ۱۵۵ نفر در این شرکت مشغول به کار خواهند شد.

کد خبر: ۱۲۸٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هوشنگ صدری IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      باعث بدبختی تمام تولید کشور سیستم بانکی است و بانک صنعت و‌معدن بدتر از همه