۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه صنعت مبل | قدرت خرید مردم کم شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش سرسام آور قیمت مواد اولیه صنعت مبل | قدرت خرید مردم کم شد

گرگان- فعال صنعت چوب و مبلمان در گلستان گفت: افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های جانبی تولید مبل، سبب بالارفتن قیمت تمام شده و کاهش قدرت خرید مردم شده است.

عثمان سیدی در گفتگو با خبرنگار بازار بزرگترین دغدغه فعلی صنف تولید و فروش مبل را، کمبود مقطعی مواد اولیه و افزایش بی منطق قیمت ها دانست و اظهار کرد: به دلیل نبود ثبات در بازار، یا مردم از خرید منصرف شده و یا تولیدکنندکان تمایلی به فروش محصول خود ندارند و این مشکلات را باید با برنامه ریزی درست حل کرد.

وی که فعال صنعت چوب و تولیدکننده انواع بوفه، میز ال سی دی و مبلمان است افزود: مواد اولیه ای که ما در شرکت برای تولید محصولات استفاده می کنیم اکثراً داخلی است که افزایش قیمت بسیار سرسام آوری داشته و در برهه هایی روزانه قیمت تغییر می کند.

سیدی تصریح کرد: قدرت خرید مردم با افزایش قیمت‌ها کاهش یافته و در مجموع فروش ما نسبت به سابق ۴۰ درصد کمتر شده است.

وی بیان کرد: در بسیاری از قرارداد با مشتریان شرکت ضرر می‌کند چون افزایش قیمت‌ها سبب می‌شود که محصول تولیدی و قیمت تمام شده بیشتر شود ولی ما طبق قرارداد عمل می‌کنیم.

این تولید کننده گلستان تصریح کرد: به دلیل افزایش هزینه ها با وجود آنکه قصد توسعه کارگاه و تولیدی ها را داشتیم اما از آن منصرف شدیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از شرکت های کوچک به دلیل افزایش قیمت ها و مشکلات مالی مجبور شدند فعالیت خود را تعطیل کنند.

سیدی یادآور شد: قیمت رنگ، چوب و سایر نهاده ها تغییر کرده و در ماه‌های اخیر ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که فعالیت مجموعه از سال ۸۶ آغاز شده و شعبه اصلی این شرکت با برند «صنایع چوب سیدی» در شهر مشهد قرار دارد، اضافه کرد: تولیدات ما در کل کشور از جمله اصفهان، شیراز، تبریز، خراسان، استان های شمالی و غیره توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: دو شعبه هم در شهرهای تبریز و شهرک صنعتی آق قلا راه‌اندازی کرده‌ ایم و این واحد تجاری در مجموع توانسته برای ۳۰ نفر اشتغال آفرینی کند.

گفتنی است، تولیدی مبلمان سیدی که در آق قلا قرار دارد، چهار هزار مترمربع وسعت داشته و واحدهای پرس، نجاری، رنگرزی، ساخت مبل و غیره فضای کارگاهی آن را تشکیل می‌دهد و تمامی اقدامات توسط خود تولیدی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۲۸٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha