۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
 روند استقرار گمرک افغانستان در بازارچه های مرزی خراسان جنوبی تسریع شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

روند استقرار گمرک افغانستان در بازارچه های مرزی خراسان جنوبی تسریع شود

بیرجند- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر سرعت بخشیدن به روند استقرار گمرگ افغانستان در بازارچه های استان تأکید کرد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ حسین موهبتی با تأکید بر این موضوع در جریان دیدار با مولوی سلیمان آغا سرپرست پنج ولایت شیندند افغانستان که به همراه یک هیئت متشکل از کمیساریای جدید افغانستان و پنج والِسوالی(فرمانداری) شیندند در محل بازارچه مرزی یزدان برگزار شد، خاطرنشان کرد: استقرار گمرکات، روند عملیات صادرات به صورت تجاری را شتاب می بخشد و در تسهیل کار تجار و بنکداران بسیار مؤثر است.

موهبتی آمادگی کامل استان برای کمک به استقرار گمرک و کمیساریای افغانستان در محل بازارچه های مرزی خراسان جنوبی را اعلام کرد.

در این دیدار سرپرست پنج ولایت شیندند افغانستان نیز متقابلاً با اعلام آمادگی برای مهیا نمودن شرایط به جهت صادرات به صورت تجاری، اظهار داشت: ما در تلاشیم به منظور تسهیل در روند کار و راحت تر شدن صادرات، ابتدا شهر شیندند را مستقل کنیم.

مولوی سلیمان آغا با اشاره به استقلال شیندند از نظر مرزبانی، متذکر شد: از آن جایی که شیندند رقیبی برای اسلام قلعه‌ است،به لحاظ سیاسی نیز مستقل خواهد شد.

به گفته وی؛ در آینده نزدیک نمایندگانی از وزارتخانه های تجارت، مالیه، اقتصاد و سرحدات (گمرک) در این مرز مستقر می شوند و کار به صورت تجاری انجام خواهد پذیرفت.

در ادامه کمیساریای تازه معرفی شده کلاته نظر افغانستان درخصوص خروج بارهای ذخیره شده در بازارچه یزدان در اولین فرصت ممکن، قول مساعد داد.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی نیز در پایان برای کمک به راه اندازی سیستم گمرک در افغانستان اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار هر دو طرف بر تحکیم روابط دو کشور و راه اندازی بازارچه مرزی یزدان به صورت تجاری تأکید نمودند.

معرفی نماینده هایی جهت انجام امورات و ارتباطات دو طرف نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha