۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
تکمیل سد پیغام‌چای کلیبر در صورت تامین اعتبار ۲ سال طول می‌کشد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی:

تکمیل سد پیغام‌چای کلیبر در صورت تامین اعتبار ۲ سال طول می‌کشد

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات احداث سد «پیغام چای» شهرستان کلیبر در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در مدت ۲ سال تمام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده افزود: سد پیغام چای شهرستان کلیبر حدود ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن نیازمند ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد: تکمیل این سد با توجه به سیل خیز بودن منطقه و وجود مشکل در تامین آب شرب آن، اهمیت بسزایی دارد.

وی ادامه داد: سد پیغام چای جزو طرح های اولویت دار وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای بخش آب ، تعیین و تعریف شد و قرار است این نوع طرح ها با انواع تامین های مالی به پایان برسند.

غفارزاده گفت: باید در هیچ جای آذربایجان شرقی مشکل آب شرب نداشته باشیم و به همین دلیل نیز یکی از اهداف اصلی تکمیل سد پیغام چای، تامین آب شرب شهر کلیبر و روستاهای اطراف است.

وی در مورد نحوه تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد پیغام چای نیز توضیح داد: نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر خود به شهرستان کلیبر به ما قول داد که اگر ما مشکل ماده ۵۶ (تهاتر اجرای طرح با پول نفت) طرح را حل کنیم، آنها نیز ۲ بانک را برای حمایت از سرمایه گذاری اجرای طرح مجاب کنند.

وی افزود: اگر این وعده عملی شود خیال ما از بابت تامین تمام ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز طرح با مشارکت ۲ بانک راحت می شود که البته کارهای لازم در این زمینه انجام شده و در مراحل نهایی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: با توجه به تهمیدات اندیشیده شده برای تامین منابع مالی مورد نیاز، امیدواریم سد پیغام چای در ۲ سال آینده به پایان برسد.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha