۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
تداوم نابسامانی و بی‌ثباتی در بازار بورس | وعده دولت عملی نشد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تداوم نابسامانی و بی‌ثباتی در بازار بورس | وعده دولت عملی نشد

لرستان- مروی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بلاتکلیفی فعالان بازار بورس، گفت: نابسامانی، بی‌ثباتی و بی‌انضباطی مالی بازار بورس همچنان ادامه دارد و هنوز شرایط بهبود نیافته است.

علی مروی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: طی دو هفته اخیر نوساناتی را در بازار بورس شاهد بودیم به طوری که بازار در چهار، پنج روز حالت منفی و نزولی داشت و در یک روز هم وضعیت تا حدودی بهبود می‌یافت اما این روند تعدیلی که در حال رخ دادن است، نسبت به آنچه که باید اتفاق بیفتد بسیار کند، بدوی و بد اثر است که شاید مهمترین دلیل آن عدم تصمیم‌گیری فعالان بازار نسبت به عوامل بیرونی باشد.

وی افزود: فعالان بازار نمی‌دانند که در حوزه برجام چه اتفاقی‌ رخ می‌دهد یا در خصوص بودجه ۱۴۰۱ وضعیت چگونه خواهد شد همچنین مشخص نیست که برنامه‌های سازمان بورس به چه صورت است و همین بلاتکلیفی‌ها فعالان بازار را سردرگم کرده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در این مدت روند بازار در اکثر مواقع منفی و گاهی ثابت بوده است، عنوان کرد: باید این نکته‌ را هم در نظر بگیریم که تیم جدید مدت کوتاهی است مستقر شده و شروع به کار کرده بنابراین طی این مدت کوتاه نمی‌توانند معجزه کند و به زمان نیاز دارد حتی همین که تلاش کرده‌اند که ما بیش از این سقوط نکنیم نشان دهنده عملکرد خوب آنهاست ولی هنوز رویه‌های امید بخشی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بورس تابعی از دیگر بازارها است، تصریح کرد: در حال حاضر یک نابسامانی، بی‌ثباتی عمیق و بی‌انضباطی مالی را در بازار بورس شاهد هستیم؛ همچنین این بازار شرایطی دارد که تصمیم‌گیری در آن سخت می‌باشد؛ همچنین بی‌اعتمادی گسترده‌ای که وجود دارد سبب می‌شود که وضعیت اتفاقات در بورس بیشتر از حالت عادی باشد یعنی اگر یک شوک کوچک منفی به بازار وارد شود این شوک بسیار بیشتر از آنچه که باید، خود را نشان می‌دهد.

مروی با بیان اینکه نابسامانی بازار بورس در یک مورد به وضعیت عمومی و اقتصادی کشور برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: در واقع چون شرایط عمومی و اقتصادی بازار ایران، شرایط مطمئنی نیست؛ این اتفاقات در بازار بورس خود را نشان می‌دهد؛ مجموعه این مسائل باعث شده که وضعیت بورس، خیلی تعریفی نباشد و بعید است تا شب عید روند مثبتی را در این بازار شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۲۸٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha