۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
شفاف سازی «کرمان» برای سهامداران

شفاف سازی «کرمان» برای سهامداران

شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان در خصوص اتفاقات پیش آمده در مجمع این شرکت شفاف سازی کرد.

به گزارش بازار، شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان با نماد «کرمان» در بازار اول فرابورس قرار دارد.

مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰، برای انتخاب هیئت مدیره برگزار شد.

مجمعی که با انتشار ویدئویی از درگیری در حین برگزاری آن واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

پیرو شایعات منتشر شده در فضای مجازی و در راستای ایفای حقوق سهامداران شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان در اطلاعیه ای اعلام کرد : شرکت براساس قوانین مندرج در قانون تجارت اقدام به دعوت سهامداران به مجمع نموده و در نوبت اول این مجمع به حد نصاب نرسیده و لذا به مجمع دوم کشیده شده است.

در خلال چند هفته اخیر گروهی از سهامداران خرد شرکت با محوریت فردی که در گذشته رفتار مشابه و زننده ای در مجامع مختلف از جمله مجمع لیزینگ ایران داشته است سعی نمودند با تحریک سهامداران عمده شرکت برای رای دادن به کاندیداهای این گروه اقدام به قبضه قهری هیات مدیره شرکت نمایند. این فرد که در گذشته کارمند بانک تجارت بوده، پس از خروج از بانک با سوءاستفاده از اطلاعات نهانی شایعه تیک اور لیزینگ ایران را پخش کرد که البته بهانه‌ای برای بالابردن قیمت سهم و فروختن سهم‌های خود در قیمت‌های بالا به دیگران بود.

این گروه از سهامداران با توجه به عدم کسب نتیجه از جذب آرا تلاش نمودند به صورت مضحکی مجمع نوبت دوم را که براساس قانون با هر نسبت از حضور سهامداران قابل اجرا است را قبل از موعد مقرر و پیش از حضور هیات مدیره و سهامداران شرکت و حتی حضور نماینده حسابرس رسمی برگزار کنند.

با توجه به فیلمهای منتشره از پیش از آغاز جلسه مجمع نماینده گروه اخلالگر قبل از شروع مجمع رسمی سعی نمود با اشغال میزهای تعبیه شده در محل جلسه راسا بدون لحاظ ترتیبات قانونی و بدون رای گیری از سهامداران و حضور نماینده حسابرس و بازرس قانونی مجمع را شروع کند که این امر با اعتراض سهامداران حاضر و انتظامات سالن برگزاری مجمع مواجه شد که متاسفانه این برخوردهای انجام شده به خلق صحنه های نامناسبی از التهاب آفرینی گروه اخلالگر که سعی در حضور به هر قیمتی در پشت میزهای هیات رئیسه مجمع داشتند منجر شد این گروه اخلالگر که اطمینان داشتند با حضور سهامدار اصلی شرکت قادر با کسب نتیجه نیستند سعی کردند تا با برهم زدن مجمع، جلسه را تعویق بکشند تا بتوانند رای بیشتری را در روزهای آتی بدست آورند که همین امر منجر به خشونت بی دلیل اعضای این گروه گردید.

با حضور سهامداران و هیات مدیره شرکت و نمایندگان بورس و حسابرس قانونی شرکت و رای‌گیری جهت انتخاب هیات رئیسه، مجمع وارد دستور گردیده ضمن تصویب صورتهای مالی و موارد مندرج در دستور جلسه، با شمارش دقیق آرا هیات مدیره شرکت به دور از تنش و جنجال انتخاب گردید.

فعالان بازار و سهامداران شرکتها از هر گونه بی نظمی و قانون شکنی بیزاری جسته و از کلیه سهامداران می خواهند خواسته های خود را از مجرای قانونی و قانون تجارت و در چارچوب دستورالعملهای سازمان بورس دنبال کنند.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خخکمک IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      عوض این چرندیات تکراری بگید ۴ ریال کزایی رو بریزن سجام دوما کی باز میشه.