۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
پیش بینی عبور «وسینا» از محدوده ۳۱۰ تومان
تحلیل بازار از عملکرد وسینا نشان داد

پیش بینی عبور «وسینا» از محدوده ۳۱۰ تومان

در هفته گذشته نماد وسینا بسته شده و ۲۶ دی ماه بازگشایی می شود، حال از آنجایی که در معاملاتش قدرت خریدار بیشتر بود احتمالا تا محدوده ۳۱۰ تومان رشد قیمت خواهد داشت.

بازار؛ گروه بورس: در هفته گذشته نماد وسینا بسته شد و قرار است که ۲۶ دی ماه بازگشایی می شود، حال از آنجایی که نماد وسینا قبل از بسته شدن در محدوده قیمتی ۲۴۵ تومان تقاضای خوبی داشت، پیش بینی می شود از سطح مقاومت ۲۵۰ عبور کند، چراکه قدرت خریدار در آخرین معاملات وسینا بیشتر از قدرت فروشنده بود، به همین دلیل بعد از بازگشایی احتمالا با تقاضای خوبی همراه خواهد شد و اگر وضعیت روانی بورس خوب باشد احتمالا تا محدوده ۳۱۰ تومان رشد قیمت خواهد داشت.

اما اگر وضعیت کلیت بازار منفی باشد احتمال دارد چند رو دیگری در همین محدود نوسان داشته باشد و بعد از جمع کردن قسمت عمده ای از سهام نوسان گیرها از همین محدوده رشد جدیدی را رقم بزند.

نماد وسینا با پی بر یی ۸ در شش ماهه به ازای هر سهم ۱۴ تومان سود ساخته بود، این در حالی است که در مجمع سال گذشته ۱۹ تومان سود به ازای هر سهم ساخته و پیش بینی می شود در مجمع سال آینده رکود جدید در سودسازی ثبت کند.

اندیکاتور مک دی ورود سرمایه را سیگنال کرده است بعد از بازگشایی در ۲۶ دی ماه شاهد رشد قیمت این نماد خواهیم بود، البته طبق اندیکاتور ایچیموکو در شرایط کنونی با مقاومت روبرو است

این نماد در سه ماهه حدود ۶ درصد و در یک ساله ۴۱ درصد بازدهی منفی نشان داده که نشان می دهد ظرفیت بالایی برای جبران زیان سهامداران دارد و از آنجایی که حجم بالایی در هفته گذشته توسط حقوقی ها معامله شده و اندیکاتور مک دی ورود سرمایه را سیگنال کرده است بعد از بازگشایی در ۲۶ دی ماه باید شاهد رشد قیمت این نماد خواهیم بود. طبق اندیکاتور ایچیموکو در شرایط کنونی با مقاومت روبرو است اما از آنجایی که ابر سبز در حال شکل گیری است به نظر می رسد ظرفیت بالایی برای صعود دارد و آر ای آیی هم که در محدوده فیبوی ۶۰ درصد قرار دارد بر پتانسیل بالای این نماد برای عبور از فیبوی ۷۰ را نشان می دهد.

طبق گزارش ۹ ماهه بانک درآمد تسهیلاتی به ۳۵۷۶ میلیارد تومان رسیده، همچنین درآمد سپرده گذاری بانک در آذر ماه ۲۷ میلیارد تومان بوده و مجموع درآمد این بخش را در ۹ ماهه به ۳۲۳ میلیارد تومان رسانده است

همچنین طبق گزارش ۹ ماهه بانک درآمد تسهیلاتی در آذر ماه ۲۵۷ میلیارد تومان بوده و در ماه ۹ ماهه بانک را به ۳۵۷۶ میلیارد تومان رسانده است، همچنین درآمد سپرده گذاری بانک در آذر ماه ۲۷ میلیارد تومان بوده و محموع درآمد این بخش را در ۹ ماهه به ۳۲۳ میلیارد تومان رسانده و نشان می دهد که در آذر ماه عملکرد بانک بهتر از میانگین ۸ ماهه قبل تر از آن بوده است و در بخش سرمایه گذاری هم درآمد ۹ ماهه بانک حدود ۱۶۲ میلیارد تومان و درآمد بخش کارمزد هم ۳۲۶ میلیارد تومان بوده که حدود ۳۷ میلیارد تومان آن متعلق به آذر ماه بوده است.

در بخش تسهیلات؛ در ۹ ماهه بانک سینا ۴۷۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده و ۴۵۳۷ میلیارد تومان هم تسهیلات وصول کرده و ۳۳۷۹۴ میلیارد تومان از تسهیلات تا پایان دوره باقی مانده و درآمد این بخش را به ۳۵۷۶ میلیارد تومان رسانده که ۲۵۷ میلیارد تومان آن متعلق به آذر ماه بوده است.

این بانک تا پایان آبان ۱۴۰۰ حدود ۳۴۲۴ میلیارد تومان در اوراق سرمایه گذاری کرده و در بخش سهام هم این بانک ۲۰۸ ملیارد تومان در بازار سهام سرمایه گذاری کوتاه مدت کرده و ۴۴۱ میلیارد تومان هم در این بازار سرمایه گذاری بلندمدت دارد

از ابتدای سال تا ۹ ماهه منتهی به آذر ۲۴۱۸ میلیارد تومان هزینه سپرده گذاری داشته که ۳۳۲ میلیارد تومان آن مربوط به آذرماه بوده و ۶۶ میلیارد تومان هزینه کارمزد داشته که ۸ میلیارد تومان آن مربوط به آذر ماه بوده است. در واقع وسینا ۷۳۰ میلیارد تومان سپرده نزد سایر بانک ها داشته که در ۹ ماهه کذشته ۳۶۸۸ میلیارد تومان سپرده بین بانکی دریافت کرده و طی این دوره ۴۴۱۸ میلیارد تومان هم تسویه کرده و خالص افزایش سپرده گذاری این دوره به ۷۳۰ میلیارد تومان رسانده است. همچنین این بانک تا پایان آبان ۱۴۰۰ حدود ۳۴۲۴ میلیارد تومان در اوراق سرمایه گذاری کرده و در آذرماه مشارکتی در این بخش نداشته و در بخش سهام هم این بانک ۲۰۸ ملیارد تومان در بازار سهام سرمایه گذاری کوتاه مدت کرده و ۴۴۱ میلیارد تومان هم در این بازار سرمایه گذاری بلندمدت دارد

کد خبر: ۱۲۸٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha