۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
زیان ۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه پارسیان از بخش درمان
«بازار» گزارش می دهد؛

زیان ۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه پارسیان از بخش درمان

صورت های مالی بیمه پارسیان نشان می دهد که طی۸ ماهه اول سال جار بیش از ۱۰۰ میلیارد توان زیان ثبت کرده که احتمالا بخشی از آن به خدمات ویژه به پرسنل خود مربوط می شود.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: صورت های مالی منتشر شده سامانه کدال نشان می دهد که شرکت بیمه پارسیان در ماه گذشته درآمدی که از محل فروش حق بیمه به ثبت رسانده است نسبت به ماه ما قبل آن (آبانماه)، ۴۷ درصد رشد کرده است، طوری که میزان درآمد کسب شده طی ۹ ماه گذشته از ابتدای سال مالی تا پایان آذر ماه در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته آن با افزایش درآمد ۳۲ درصدی مواجه بوده است.

با این حال نگاهی به بخش های مختلف فعالیت بیمه در این شرکت بیمه ای نشان می دهد که حدود ۳۲۹ میلیارد تومان بیمه درمانی صادر شده که در مقابل بیش از ۴۲۹ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده و نشان از زیان دهی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی در این بخش دارد و مغایر با محاسبات ریسک پرداختی و دریافت حق بیمه است و گفته می شود بخشی از این زیان ثبت شده به خدمات ویژه به پرسنل نمی باشد.
این شرکت بیمه؛ در بخش زندگی – اندوخته دار از ابتدای سال مالی تا پایان تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ یک هزار و ۵۶۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که طی این مدت در مقابل ۶۵۱ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است. این در حالی است که این شرکت بیمه از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ هزار و ۸۱۴ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که در مقابل ۷۶۶ میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

شرکت بیمه پارسیان طی ۹ ماه گذشته در بخش حوادث، هم از لحاظ فروش حق بیمه هم پرداخت خسارات خیلی عملکرد مطلوبی را به ثبت نرسانده است

عملکرد ضعیف بیمه پارسیان در بخش حوادث
در بخش حوادث نیز این شرکت بیمه از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۳۰، ۹ میلیارد و ۶۳۲ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که در مقابل و در همین تاریخ ۳۰۶ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است. از طرفی بیمه پارسیان از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰، ۱۱ هزار و ۲۵۲ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که در مقابل ۶۶۵ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.
بنابراین می توان گفت که این شرکت بیمه در بخش حوادث هم از لحاظ فروش حق بیمه هم پرداخت خسارات خیلی عملکرد مطلوبی را به ثبت نرسانده است.
همچنین مطابق گزارش منتشر شده از سامانه کدال شرکت بیمه پارسیان، در بخش آتش سوزی از ابتدای سال مالی تا پایان ۱۴۰۰/۰۸/۳۰، هزار و ۲۴۳ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که در مقابل ۱۶۹ میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است، این در حالی است که این شرکت بیمه در این بخش از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ هزار و ۴۱۴ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده که در مقابل ۱۷۸ میلیارد و ۴۶۲ میلیون ریال خسارات پرداخت کرده است. بنابراین این شرکت بیمه در این بخش توانسته است درآمد زایی مناسبی را کسب کند.
البته طبق گزارش های موجود در سامانه کدال، شرکت بیمه پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری درآمدی که از محل فروش حق بیمه شوندگان به ثبت رسانده بالغ‌ بر ۴، ۷۵۵ میلیارد ریال بود که نسبت به عملکرد یک‌ماهه مشابه سال گذشته ۳۵درصد افزایش فروش حق بیمه داشته و این شرکت در این ماه، تراز مثبت ۵۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

این شرکت در بخش فروش حق بیمه ثالث اجباری توانسته است درآمد زایی قابل توجهی را کسب کند. این در حالی است که درآمدی که از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه از محل فروش حق بیمه به دست آورده برابر با ۲۶، ۷۷۰ میلیارد ریال اعلام‌شده است

رشد قابل توجه شرکت بیمه پارسیان در بخش فروش ثالث اجباری
بیمه پارسیان در بخش ثالث اجباری نیز از ابتدای سال مالی تا پایان ۱۴۰۰/۰۸/۳۰، ۱۱ هزار و ۴۳۸ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که در مقابل ۵ هزار و ۳۰۱ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است. این در حالی است که از ابتدای سال مالی تا پایان ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ این شرکت ۱۳ هزار و ۱۹۱ میلیارد و ۴۷۳ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که در مقابل ۶ هزار و ۳۹۲ میلیارد ۲۵۴ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.
بنابراین مشخص می شود که این شرکت در این بخش توانسته است درآمد زایی قابل توجهی را در این مدت کسب کند. این در حالی است که درآمدی که از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه از محل فروش حق بیمه به دست آورده برابر با ۲۶، ۷۷۰ میلیارد ریال اعلام‌شده است.
شرکت بیمه پارسیان در بخش درمان نیز از ابتدای سال مالی تا پایان مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۳۰، ۳ هزار و ۲۹۲ میلیارد و ۸ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که در مقابل و در این مدت زمان ۴ هزار و ۲۹۲ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است. همچنین این شرکت بیمه از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰، ۴ هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال حق بیمه صادر کرده است که در مقابل ۵ هزار و ۴۸۲ میلیارد ۴۵۸ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده است.

کد خبر: ۱۲۸٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha