۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کره جنوبی باید دارایی‌های ایران را آزاد کند
معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

کره جنوبی باید دارایی‌های ایران را آزاد کند

باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار همتای کره‌ای تأکید کرد که فارغ از نتایج گفت‌وگوها در وین، دولت کره جنوبی موظف به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران است.

به گزارش بازار، ظهر پنج‌شنبه چوی جانگ کان معاون وزیر خارجه کره جنوبی که به شهر وین اتریش سفر کرده، با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه که به درخواست طرف کره‌ای و در محل نمایندگی ایران در وین برگزار شد، معاون وزیر خارجه کره جنوبی با اشاره به اهمیت روابط سئول-تهران، توضیحاتی در خصوص پول‌های بلوکه‌شده ایران نزد کره جنوبی ارائه و عنوان کرد که این کشور برای بازپرداخت بدهی خود به ایران تلاش می‌کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تأکید کرد که فارغ از نتایج گفت‌وگوها در وین، دولت کره جنوبی موظف به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران است و تحریم‌های یکجانبه آمریکا نمی‌تواند توجیهی برای عدم پرداخت بدهی‌ها به ایران باشد.

در این جلسه همچنین تصریح شد که خودداری غیرقانونی و غیرقابل توجیه کره جنوبی از بازپرداخت بدهی‌های خود به ایران، نقطه‌ای تیره در تاریخ روابط دو کشور خواهد بود و سئول باید هرچه سریع‌تر نسبت به آزادسازی منابع ایران اقدام کند.

این دیدار ارتباط مستقیمی با مذاکرات جاری میان ایران و گروه ۱+۴ نداشته و در چارچوب رایزنی‌های دوجانبه معمول میان دو کشور و به درخواست طرف کره‌ای انجام گرفته است.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha