دستور توقف برخورد حقوقی با صاحبان استارت‌آپ‌ها
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری بخشنامه داد

دستور توقف برخورد حقوقی با صاحبان استارت‌آپ‌ها

با ابلاغ بخشنامه معاون حقوقی رئیس‌جمهور، تمامی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها از هرگونه اقدام حقوقی علیه صاحبان استارت‌آپ‌ها، منع شدند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، معاون حقوقی رئیس‌جمهور طی بخشنامه‌ای، دستور اجتناب دستگاه‌های دولتی از هرگونه اقدام حقوقی علیه صاحبان استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در فضای مجازی را صادر کرد.

در این بخشنامه آمده‌است: «پیرو دستور رئیس‌جمهور محترم در جلسه هیات دولت مورخ ۲۳/۸/۱۴۰۰ مبنی بر بررسی تخلفات کسب‌وکارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها) و مسائل مربوط به آن‌ها در کارگروهی با مسئولیت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و در اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران در تاریخ ۳/۱۱/۱۳۹۶ با هدف کاهش موانع کسب‌وکارهای نوپا مبتنی بر فضای مجازی در کشور، لازم است دستگاه‌های دولتی از هرگونه اقدام حقوقی علیه صاحبان کسب‌وکارهای نوپا در فضای مجازی بدون رعایت ساز و کار مندرج در مصوبه مذکور و شیوه‌نامه مربوط معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، اجتناب کنند».

این بخشنامه در حالی روز یکشنبه ۱۲ دی ماه جاری، از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری، به تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و استانداری‌ها ابلاغ شد که طی چند ماه اخیر، اکوسیستم استارت‌آپی کشور شاهد برخی برخوردهای قضایی با مدیران و بنیان‌گذاران شرکت‌های نوپا و فناور فعال در فضای مجازی بودند. از آن جمله، مدیرعامل سایت و اپلیکیشن دیوار طی حکمی قضایی، به موجب آنچه که فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء اعلام شد، به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha