گام مهم مجلس در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد

گام مهم مجلس در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: با تصویب طرح تاسیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری، گام مهمی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری برداشته شد.

به گزارش بازار، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی بعد از چند جلسه بحث و بررسی در خصوص طرح جهش تولید دانش بنیان با تاسیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری وابسته به هیات امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی موافقت کرد و با قانونی شدن این مصوبه گام بسیار مهمی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری صورت می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که طرح جهش تولید دانش بنیان یکی از طرح‌های مهم کشور در زمینه پیشبرد اهداف علمی و فناوری در کشور به شمار می‌رود گفت: در این طرح مواردی پیش بینی شده است که دانشمندان جوان و افراد خلاق بتوانند با تسهیلاتی که از سوی بانک‌ها و موسسات مالی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و همچنین حمایت‌های قانونی از آنان بتوانند زمینه‌های رشد علم و پیشبرد آن و اقتصادی ساختن علم را در کشور ایجاد کنند.

حاجی پور افزود: در این طرح که امروز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید مشوق‌های مالی برای ترغیب بانک‌ها به سرمایه گذاری در طرح‌های دانش بنیان نیز مدنظر قرار گرفت.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بانک‌ها مجاز به سرمایه گذاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح‌های مصوب شورای راهبردی فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان شدند.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha