۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
افزایش قیمت بیت کوین پس از تعطیلات کریسمس| نهنگ های سرمایه گذار فروشنده شده اند
«بازار» از تحولات ارز دیجیتال گزارش می دهد

افزایش قیمت بیت کوین پس از تعطیلات کریسمس| نهنگ های سرمایه گذار فروشنده شده اند

پیش بینی کارشناسان از وضعیت بیت کوین نشان می دهد این ارز دیجیتال پس از پایان تعطیلات کریسمس برای افزایش قیمت خیز برمی دارد و افت فعلی ارزش آن به دلیل فروشنده شدن نهنگها در این بازار سرمایه گذاری است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: اگرچه قیمت بیت کوین طی یکی دو ماه اخیر دربازار مجازی با افت و خیزهای فراوانی همراه بوده است، اما مدتی است قیمت آن در کانال ۴۰ هزار دلاری قرار گرفته و توان عبور از سطح مقاومت ۴۹ هزار دلاری را برای افزایش قیمت ندارد.

ارزهای دیجیتال در آینده نه چندان دور به عنوان شاخص ترین بازار سرمایه گذاری مطرح شده چرا که پیش بینی کارشناسان این است که رمز ارزها درآینده به عنوان جایگزین پول درمبادلات تجاری و ...کاربرد خواهند داشت

ارزهای دیجیتالی که پول رایج دنیا می شوند
البته پیش بینی ها این بود که قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی ۲۰۲۱ به حدود ۱۰۰ هزار دلار هم برسد اما برخی سیاست گذاری ها از سوی کشورهایی چون آمریکا نسبت به عدم راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری ای تی اف در این بخش همچنین قانونمند کردن فعالیتهای آن در کنار تصمیمات و دخالت سردمداران و نهنگ های سرمایه گذاری قوی در چنین بازاری موجب شد تا پس از رشد خرگوشی بیت کوین و رسیدن آن به آستانه ۷۰ هزار دلاری اما قیمت آن دوباره مسیر عقب گرد را در پیش گیرد و پله پله کاهشی شود.
بازاری که طی دو سه سال اخیر توانسته است سرمایه گذاران زیادی را از تمام دنیا به خود جلب کند. این بازار مجازی اما سرشناس هم اکنون در سراسر جهان به عنوان بازارسرمایه گذاری مشخص شهره شده و روز به روز بر تعداد سرمایه گذاران آن اضافه می شود.
بازاری که در آینده نه چندان دور به عنوان شاخص ترین بازار سرمایه گذاری مطرح شده چرا که پیش بینی کارشناسان این است که رمز ارزها درآینده به عنوان جایگزین پول درمبادلات تجاری و ...کاربرد خواهند داشت.

بازار معاملات این ارز دیجیتال به دلیل تعطیلات سال نو میلادی (۲۰۲۲) سرد و کم رمق شده است در چنین شرایطی نهنگ های سرمایه گذاری نیز موقعیت کنونی را برای فروش مناسب دیده و فروشنده شده اند این اقدام موجب کاهش قیمت ها در این بازار شده است

تعطیلات سال نو میلادی و بی رمق شدن بازار سرمایه گذاری رمز ارزها
مهدی ساقی، کارشناس حقوقی اقتصاد فضای مجازی و رمز ارزها در گفتگو با «بازار» درباره علت نوسان قیمت بیت کوین در این بازار گفت: بازار معاملات این ارز دیجیتال به دلیل تعطیلات سال نو میلادی (۲۰۲۲) سرد و کم رمق شده است در چنین شرایطی نهنگ های سرمایه گذاری نیز موقعیت کنونی را برای فروش مناسب دیده و فروشنده شده اند این اقدام موجب شده است تا قیمت ها در این بازار مجازی این نوع رمز ارز دچار تغییر و ارزش بیت کوین تاحدودی سیر نزولی به خود گیرد.
وی با بیان اینکه ارزش بیت کوین تا به ۴۱ و یا ۴۲ هزار دلار نرسد نمی تواند برای جهش قیمت، انرژی لازم را داشته باشد، گفت: چنین بازاری ابتدا نیازمند حرکت رو به پایین قیمت و البته استراحت است تا با سیر نزولی و رسیدن به کف قیمت یعنی حدود ۴۱ یا ۴۲ هزار دلار خود را برای خرید سرمایه گذاران آماده کند و پس از آن مسیر رشد را درپیش گیرد.
ساقی پیش بینی کرد:‌ به احتمال زیاد تا دو هفته آینده بازار بیت کوین همچنان کاهشی خواهد بود چرا که خیلی از سرمایه گذاران این بازار در تعطیلات کریسمس به سر می برند اما با پایان تعطیلات جشن سال نو میلادی بازار فعال خواهد شد. البته فعال شدن بازار به این معنا نیست که قیمت ها به یک باره روندی صعودی به خود گیرد، بلکه این بازار پس از یک استراحت کوتاه و در شرایط رسیدن بیت کوین به قیمت مناسب رو به پایین زمینه را برای خرید سرمایه گذاران ایجاد می کند.

طی چند هفته اخیر مقاومت برای بازپس گیری کانال ۵۰ هزار دلاری این ارز دیجیتال بی فایده بوده است. بنابراین فعالان این بازار بخصوص سردم دران آن سعی می کنند بازار ریزشی شود تا بتوانند در موقعیت مناسب اقدام به خریدهای بالا کنند

تلاش بیفایده برای عبور از کانال ۵ هزار دلاری
این کارشناس رمز ارز و اقتصاد فضای مجازی تصریح کرد: رشد بیت کوین درشرایط کنونی که قیمت آن حدود ۴۷ هزار دلار است سخت به نظر می رسد از طرفی تجربه نشان داد طی چند هفته اخیر مقاومت برای بازپس گیری کانال ۵۰ هزار دلاری این ارز دیجیتال بی فایده بوده است. بنابراین فعالان این بازار بخصوص سردمداران آن سعی می کنند بازار ریزشی شود تا بتوانند در موقعیت مناسب اقدام به خریدهای بالا کنند.
ساقی ادامه داد: ‌زمانی که بیت کوین با جهش قیمت، مسیر بالا را می پیماید سرمایه گذاران آن باید خود را برای کاهش قیمت به دلیل ورود بازار به فاز اصلاح و استراحت آماده کنند، چرا که در این شرایط قیمت ها کاهشی می شود، حال با توجه به کاهش قیمت بیت کوین در این روزها به احتمال زیاد چنین روندی همچنان ادامه دارخواهد بود و تا ۲ هفته آینده بازار این نوع ارز مجازی چنین روالی را سپری می کند.
به گفته وی چشم انداز بازار سرمایه گذاری بیت کوین تا پایان سال مثبت پیش بینی می شود زیرا بازار این نوع ارز دیجیتال علاوه بر ورود سرمایه گذاران تازه نفس و اقدام نهنگ ها به خرید آن از طرفی نیز پس از سقوط و افت قیمتهایی که در دو ماه اخیر تجربه کرده است دوباره روال صعودی را در پیش می گیرد.

ریزش قیمت ها با ناکامی بیت کوین درعبورازقیمت ۵۰ یا ۵۲ هزاردلاری موجب شده است که نرخ این نوع ارز دیجیتال برریل کاهش قرار گیرد و پس از کف سازی قیمت درمحدوده ۴۵ یا ۴۲ هزاردلاری خود را برای کف سازی رشد قیمت آماده کند

بلاتکلیفی بازار بیت کوین تا یک ماه آینده
امیربیات، عضو انجمن بلاکچین کشور در گفتگو با «بازار» به چگونگی روند معاملات بازار بیت کوین در این روزها اشاره کرد و گفت: بازار هنوز از آن فرایندی که بتواند به یک رنج قیمتی مناسب دست یابد نرسیده است و حداقل تا یک ماه آینده این روند یعنی بلاتکلیفی بازار و احتمال کاهش قیمت ها دور از انتظار نیست.
وی به ناتوانی بازار در شکستن سد مقاومت ۵۲ هزار دلاری بیت کوین اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ریزش قیمت ها با ناکامی بیت کوین در عبور از قیمت ۵۰ یا ۵۲ هزاردلاری موجب شده است که نرخ این نوع ارز دیجیتال بر ریل کاهش قرار گیرد و پس از کف سازی قیمت درمحدوده ۴۵ یا ۴۲ هزاردلاری خود را برای کف سازی رشد قیمت آماده کند.
عضو انجمن بلاکچین کشور به سه نوع حرکت در بازارمجازی بیت کوین و سایر رمز ارزها اشاره کرد و افزود: حرکت شتاب دار که با حرکت افزایشی شروع و این روند با سیر صعودی پله های ترقی را یکی پس از دیگری می پیماید. حرکت دوم روال عادی معاملات است که دادو ستدها با نوسان اندک انجام و قیمت ها روند معقول و منطقی را طی می کنند. سومین حرکت بازار بلاتکلیفی است که معلوم نیست این بازار چه موقع به ثبات می رسد، حال بازار بیت کوین در چنین شرایطی قرار دارد اما پس از پایان تعطیلات جشن کریسمس و ورود سرمایه گذاران به بازار همچنین معامله گران بزرگ، بازار متحول خواهد شد.
بنا به این گزارش، بازاربیت کوین وسایر رمزارزها این روزها درپی ورود به سال جدید میلادی و رفتن خیلی از سرمایه گذارها به جشن کریسمس کم فروغ شده است اما با پایان این جشن ها بی تردید بازار به روال عادی خود برمی گردد و طبق پیش بینی کارشناسان قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی کاهشی و پس از رسیدن به نرخ ۴۵ یا ۴۲ هزار دلار خود را برای رشد صعودی آماده می کند.

کد خبر: ۱۲۷٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha