۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
مهار ۱۷۰ میلیون مترمکعب از آب های سطحی در آب بندان های مازندران
رئیس مدیریت و برنامه ریزی مازندران مطرح کرد؛

مهار ۱۷۰ میلیون مترمکعب از آب های سطحی در آب بندان های مازندران

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران سهم مهار و مدیریت آب های سطحی را در استان پایین دانست و گفت: ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب توسط آب بندان ها مهار می شود.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی الگوی اقتصادی بومی و درونی است و باید در اجرای پروژه ها به آن توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه الگوی اقتصاد مقاومتی مکمل سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی است و باید نقشه راه شود، گفت: دستیابی به چشم انداز توسعه و رشد هشت درصدی اقتصادی به اقتصاد مقاومتی توجه اساسی شود.

وی پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، سازمان نظام ملی نوآوری، رشد بهره بروری را از جمله مولفه های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: سه درصد رشد اقتصادی باید از طریق بهره وری حاصل شود و دستگاه ها باید در این زمینه جدیت داشته باشند.

غلامی راد سهم بری عادلانه در زنجیره تولید و مصرف، اولویت و تولید محصولات و کالاهای اساسی و راهبردی، توسعه محوری برنج را از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: باید به سمت خودکفایی در تولید برنج پیش رویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، اصلاح نظام درامدی با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی و شفاف سازی اقتصاد از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: شاخص جمع آوری آب های سطحی در استان بین ۱۲ تا ۱۸ درصد است و باید نسبت به ساخت سدهای بیشتر اقدام کنیم.

وی با تاکید براینکه باید از آب بندان ها استفاده چندمنظوره داشته باشیم، گفت: ۱۷۰ میلیون مترمکعب از آب های سطحی توسط آب بندان ها در استان مدیریت و مهارت می شود.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha