۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵
بیت کوین بر سر دو راهی| سقوط به ۴۰ هزار دلار یا صعود به ۵۲ هزار دلار
بازار بررسی کرد؛

بیت کوین بر سر دو راهی| سقوط به ۴۰ هزار دلار یا صعود به ۵۲ هزار دلار

نمودار قیمت بیت کوین در حال حاضر، یک الگوی سر و شانه را تشکیل داده که می تواند منجر به سقوط قیمت به محدوده ۴۰ هزار دلار و یا بازگشت آن به بالای ۵۲ هزار دلار شود.

به گزارش بازار، قیمت بیت‌کوین صبح پنجشنبه در پی انتشار گزارش کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا در خصوص تصمیم احتمالی نظام بانکداری این کشور برای افزایش نرخ بهره بانکی و در نتیجه استقبال سرمایه گذاران از این تصمیم، به سطح حمایت مهم خود سقوط کرد. بیت کوین در زمان انتشار این مطلب، با قیمت ۴۳۱۱۰ دلار معامله می شود که کمترین میزان قیمت این ارز دیجیتال از تاریخ ۵ دسامبر بوده و در نتیجه، بیش از ۳۰ درصد از بالاترین سطح خود در تاریخ سقوط کرده است.

گفته می شود بزرگترین دلیل سقوط قیمت بیت کوین، کنار آمدن تلویحی فدرال رزرو آمریکا با سرمایه گذاران است. فدرال رزرو در نشست دسامبر خود هشدار داد که در سال ۲۰۲۲ مصوبه افزایش نرخ بهره را اجرا خواهد کرد.

کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا صورتجلسه خود را اواخر وقت روز چهارشنبه منتشر کرد و سرمایه گذاران نگران دارای یهای دیجیتال خود شده و اقدام به نقد کردن ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال کردند که همین موضوع، ارزش بازار کریپتو را به حدود ۲ تریلیون دلار کاهش داد. سرمایه گذاران همچنین سهام های خود با رشد بالا را تخلیه کردند که منجر به کاهش ۵۰۰ واحدی شاخص نزدک ۱۰۰ شد.

از نظر تاریخی، دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال و سهام با رشد بالا در یک محیط پر تنش میان سرمایه گذاران و دولت، سقوط می‌کنند که همین امر، بهترین دلیل برای سقوط ارزش بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید.


تحلیل قیمت بیت کوین

Bitcoin Price

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت بیت کوین طی چند هفته گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. نگاه دقیق تر به نمودار نشان می دهد که یک الگوی سر و شانه تشکیل شده است. در واقع، در حال حاضر در خط گردن این الگو قرار داریم. همچنین شاخص قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه نزول کرده است.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین در کوتاه مدت همچنان کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح کلید بعدی حمایت بیت کوین ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

با این حال، یک سناریوی جایگزین وجود دارد زیرا به نظر می رسد بیت کوین همزمان یک الگوی دو رویه را تشکیل داده است که یک سر قیمت آن، ۵۲۱۷۷ دلار است. بنابراین، در حالی که نشانه ها حاکی از کاهش ارز بیت کوین است، بازگشت به روند صعودی را نمی توان رد کرد.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha