۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
خودروهای کم مصرف بازار ایران کدامند؟| خودروسازان داخلی فقط شعار می دهند!
بازار بررسی کرد

خودروهای کم مصرف بازار ایران کدامند؟| خودروسازان داخلی فقط شعار می دهند!

تویوتا پریوس، لکسوس CT۲۰۰h، تویوتا CHR هیبریدی، هیوندای سوناتا هیبریدی، کیا اپتیما هیبریدی و تویوتا کمری هیبرید شش خودرو بازار داخل کشور با مصرف سوخت کمتر از ۶ لیتر هستند.

بازار؛ گروه خودرو: سال ۲۰۲۲ را می توان سال رقابت توسعه خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی معرفی کرد. سالی که فاصله تکنولوژی خودروسازان بزرگ دنیا با خودروسازان داخلی بیش از پیش می شود. صنعت خودرو در جهان خود را برای خداحافظی از محصولات بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۳۰ آماده می کند، اما خودروسازان داخلی همچنان به تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی کانسپت مشغول هستند.

در این گزارش به بررسی شش خودرو وارداتی کم مصرف در داخل کشور خواهیم پرداخت، این قیاس صرفا از نظر فنی و فارغ از قیمت خودروها انجام شده است. نکته قابل توجه اینجاست که خودروسازان داخلی در سال های اخیر با رونمایی از موتورهای متعدد فقط وعده کاهش مصرف سوخت داده اند. وعده ای که تحقق آن متناسب با نیاز بازار به خودروهای قدرتمند نخواهد بود.

تویوتا پریوس خودرو به صورت ترکیبی ۳.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد

رتبه نخست تویوتا پریوس
تویوتا پریوس را می توان خودرو زشت اما خوش اقبال بازار کشور معرفی کرد، خودرویی که از بدو ورود تاکنون جز انتخاب اصلی مشتریان بوده و هست. این خودرو یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری دارد که ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور قدرت تولید می کند. گیربکس این خودرو e-CVT هست که علاوه بر انتقال قدرت وظیفه تولید نیرو الکتریکی را نیز دارد. این خودرو به صورت ترکیبی ۳.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد. بنابراین رتبه نخست مصرف سوخت پایین به پریوس می رسد.

خودروهای کم مصرف بازار ایران کدامند؟| خودروسازان داخلی فقط شعار می دهند!

لکسوس CT۲۰۰h به صورت ترکیبی ۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد

رتبه دوم لکسوس CT۲۰۰h
لکسوس CT۲۰۰h یکی از خودروهای هاچ بک پر طرفدار در بازار کشور است، شاید بتوان لقب با کیفیت ترین هاچ بک بازار را به این محصول اختصاص داد. لکسوس CT۲۰۰h دارای یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۱.۸ لیتر است، این پیشرانه ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این پیشرانه نسخه اصلاح یافته موتور پریوس است، گیربکس این خودرو e-CVT هست که علاوه بر انتقال قدرت وظیفه تولید نیرو الکتریکی را نیز دارد. لکسوس CT۲۰۰h به صورت ترکیبی ۳.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد. این خودرو هیبرید به لطف پیشرفت علم تکنولوژی در فناوری هیبریدی مصرف سوخت این خودرو پایین است.

خودروهای کم مصرف بازار ایران کدامند؟| خودروسازان داخلی فقط شعار می دهند!

تویوتا CHR هیبریدی ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۹ لیتر مصرف سوخت دارد

رتبه سوم CHR
تویوتا CHR یکی از خودروهای کراس اوور ژاپنی پرطرفدار در بازار کشور است، این خودرو در دو تیپ هیبریدی و توربو وجود دارد. CHR پلت فرم و قوای مشترک با لکسوس CT۲۰۰h و پریوس دارد، این خودرو به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متری مجهز است. تویوتا CHR در نسخه هیبریدی به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۹ لیتر مصرف سوخت دارد. این مصرف سوخت به لطف فناوری هیبریدی و وزن کم بدنه ایجاد شده است. برنامه اصلی تویوتا در سال جاری کاهش تمام قد موتورهای احتراق داخلی با سوخت بنزین یا گازوئیل است.

خودروهای کم مصرف بازار ایران کدامند؟| خودروسازان داخلی فقط شعار می دهند!

هیوندای سوناتا هیبریدی به صورت ترکیبی ۵.۶ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد

هیوندای سوناتا هیبریدی رتبه چهارم
هیوندای سوناتا در نسخه هیبریدی یکی از سدان های پر فروش این روزهای بازار داخل کشور شناخته می شود. سدان کره ای که از بدو ورود بازار خودرو ایران متحول کرد، هیوندای با نصب جدید ترین فناوری های الکتریکی و هیبریدی مصرف سوخت این خودرو را تا حد زیادی کاهش داده است. سوناتا هیبریدی مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۲ لیتر است، این پیشرانه می تواند ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. سوناتا هیبرید به صورت ترکیبی ۵.۶ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد. این مصرف سوخت باتوجه به قدرت خودرو گویایی پیشرفت هیوندای در کنترل و مدیریت سوخت است.

خودروهای کم مصرف بازار ایران کدامند؟| خودروسازان داخلی فقط شعار می دهند!

کیا اپتیما هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد

اپتیما هیبریدی رتبه پنجم
کیا اپتیما هیبرید همان پلت فرم هیوندای سوناتا هیبرید را به یدک می کشد، هرچند که تغییراتی در بخش های از ساختارپلت فرم و قوای فنی ایجاد شده است که کمک به بهبود عملکرد خودرو می کند. این خودرو با پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۲ لیتر و پلت فرم هیبریدی توانایی تولید ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. اپتیما هیبریدی دیر تر از سوناتا هیبریدی به بازار ایران راه یافت، این خودرو مصرف سوخت ترکیبی ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد. اپتیما هیبرید از بدو ورود به بازار کشور تا کنون جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کرده است.

خودروهای کم مصرف بازار ایران کدامند؟| خودروسازان داخلی فقط شعار می دهند!

تویوتا کمری هیبرید مصرف سوخت ترکیبی ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد

تویوتا کمری هیبرید در مقام آخر
تویوتا کمری هیبرید یکی از خوشنام ترین محصولات ژاپنی در بازار کشور است، این خودرو با یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم ۲.۵ لیتر ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو باتوجه به قدرت و وزن آن مصرف سوخت ترکیبی ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. گفتنی است که تویوتا سدان سایز بزرگ خود را منطبق به آخرین فناوری های هیبریدی و مدیریت سوخت طراحی و تولید کرده است.

خودروهای کم مصرف بازار ایران کدامند؟| خودروسازان داخلی فقط شعار می دهند!

خودروسازان داخلی در چه جایگاهی قرار دارند؟
خودروسازان داخلی بیش از یک دهه است وعده تولید انبوه محصولات الکتریکی و هیبریدی را داده اند. گروه صنعتی ایران خودرو که خود را پیشتاز در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی با محصولات رانا الکتریکی، تارا الکتریکی و دنا هیبریدی در نسخه کانسپت معرفی کرده است. مصرف سوخت خودروهای داخلی به ویژه گروه صنعتی ایران خودرو کمتر از ۷ لیتر نبوده و این مساله با سیاست های صنعت خودرو جهان که تمام خودروسازان خود را برای ۲۰۳۰ آماده می کنند، مغایرت دارد.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha