۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
ثبت شرکت در ترکیه با کمترین کارمزد

ثبت شرکت در ترکیه با کمترین کارمزد

یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت به ترکیه ثبت شرکت دراین کشور است که برای بسیاری از مهاجران اقامت ترکیه را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش بازار، یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت به ترکیه ثبت شرکت دراین کشور است که برای بسیاری از مهاجران اقامت ترکیه را به ارمغان می‌آورد.

لازمه ثبت شرکت در ترکیه دانستن یکسری اطلاعات در مورد این کشور است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

ترکیه جزو کشورهایی است که از نظر اقتصادی توانسته است سرمایه داران زیادی را از طریق خرید ملک، ساخت و ساز و ثبت شرکت جذب کند.

ایران هم جزو کشورهایی است که در همسایگی این کشور قرار دارد و کسب اقامت برای ایرانیان می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف ساده صورت پذیرد.

در این پست می خواهیم ثبت شرکت در ترکیه و انواع شرکت ها را توضیح دهیم.

مراحل کامل ثبت شرکت در ترکیه

با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ دیگر تمدید اقامت توریستی برای افراد خارجی از جمله ایرانیان انجام داده نخواهد شد پس ثبت شرکت در ترکیه بهترین روش برای تمدید اقامت است.

ثبت کردن شرکت در ترکیه نیاز به هزینه‌های هنگفت و زیادی نخواهد داشت اما ابتدا باید بررسی کنید که هدف شما از ثبت کردن شرکت چیست،

بعد از مشخص کردن هدف برای ثبت شرکت بایستی به اداره مالیات ترکیه مراجعه کرده و کد مالیاتی برای فرد موسس شرکت اخذ شود.

بعد از این کار به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کرده و مدارک خود را به ثبت خواهید رساند از جمله این مدارک، مکان و آدرس شرکت تاسیس شده شما یا اجاره نامه آن است.

بعد از این کار بازرسان از طرف اداره به بازدید از شرکت شما خواهند آمد و پس از آن با واریز هزینه و تکمیل شدن کارها ثبت شرکت انجام داده خواهد شد.

ورگی لواسی همان شماره مالیات شرکت است که باید نسبت به دریافت آن هم اقدام نمایید. بعد از طی کردن تمامی این مراحل باید بگوییم که شرکت شما می‌تواند آغاز به کار نماید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ترکیه

تهیه مدارک یکی از اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین معقوله‌هایی است که باید قبل از ثبت شرکت به آن بپردازید.

هر چند مدارک مورد نیاز بستگی به نوع شرکت هم دارد اما مدارک کلی به شرح زیر خواهد بود:

-داشتن گذرنامه موسس شرکت و همچنین شریک‌های دیگر شرکت (اعتبار گذرنامه بایستی از شش ماه به بالا باشد)

-عکس پرسنلی

-ارائه دادن چند نام پیشنهادی برای شرکتی که می‌خواهید ثبت کنید

-تعیین کردن مدیریت

-داشتن سرمایه ای برابر با ۱۰۰۰۰ لیر

-تعیین کردن آدرس مکانی برای شرکت، این آدرس بایستی کاملا واقعی بوده و وجود آن توسط بازرسینی که بعدا به شرکت شما خواهند آمد، ثبت شده و در صورت وجود نداشتن تمامی مراحل ثبت شرکت در ترکیه ابطال خواهند شد.

از زمانی که مدارک فوق را تهیه می‌کنید و به اداره تحویل می‌دهید ممکن است تقریبا تا ده روز کاری آینده به درخواست شما پاسخ داده شود.

با ثبت شرکت در ترکیه شما می‌توانید به مدت یکسال اجازه کار و اقامت ترکیه و دریافت کیملیک توریستی در این کشور را دریافت نمایید و بعد از اتمام این دوره می‌توانید با تمدید آن تا پنج سال دیگر مجوز فعالیت و کار در ترکیه را داشته باشید.

ابتدا هدف خود را مشخص کنید، اگر هدف شما از ثبت شرکت گرفتن اقامت ترکیه است، این راه می‌تواند سخت‌ترین راه برای گرفتن اقامت ترکیه باشد اما مناسب‌ترین راه برای تجارت و انجام فعالیت‌های کاری ثبت شرکت خواهد بود.

میزان هزینه‌ها برای ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه با کمترین کارمزد

در کل برای ثبت شرکت در کشوری دیگر نمی‌توان بدون هیچ هزینه‌ایی اقدامی انجام داد.

برای داشتن شرکت در ترکیه باید ده هزار لیر در حساب شرکت باشد و بعد از گذشت دو سال بایستی این مقدار پول را به سی هزار لیر برسانید.

یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با هزینه‌ها می‌تواند شهر انتخابی شما نیز باشد به طور مثال ممکن است هزینه ثبت شرکت در استانبول با آلانیا بیشتر و متفاوت باشد.

برای حفظ شرکت خود نیاز به پرداخت یکسری مخارج است.

البته میزان هزینه‌ها برای ثبت شرکت، بستگی به نوع شرکت هم دارد. شرکت‌ها در ترکیه انواع مختلفی دارند که بهترین نوع آن برای یک فرد ایرانی لیمیتد و شخصی خواهد بود.

در خصوص نوع شرکتی که می‌خواهید به ثبت برسانید باید بگوییم، اگر نیروی انسانی شما حتی یک نفر است می‌توانید شرکت محدود ثبت نمایید.

حداقل سرمایه برای ثبت چنین شرکتی به واحد پول ترکیه تقریبا ده هزار لیر است.

شرکت محدود (لیمتید) با توجه به قانون ترکیه بایستی حداقل دارای یک الی پنجاه نفر شریک باشد. هر کدام از این شرکا به یک اندازه سهم از شرکت خواهند داشت.

از جمله شرکت‌های دیگری که می‌شود در ترکیه ثبت نمود می‌توان به:

-شرکت‌های توریستی

ترکیه یکی از کشورهای توریستی در دنیاست که جذب توریست آن بالا است به همین دلیل داشتن شرکتی در این زمینه می‌تواند بسیار پردرآمد و پرسود باشد. حال این شرکت‌ها می‌توانند آژانس‌های مسافرتی و یا انواع تورهای مسافرتی باشد.

-شرکت تجاری

شرکت تجاری در ترکیه مزایای خوبی دارد به طور مثال می‌توانید وام‌هایی را از دولت بگیرید. در حال حاضر در ترکیه برای داشتن هر گونه کسب و کاری بایستی ثبت شرکت انجام داد. به طور مثال شما می‌توانید برند لوازم آرایشی و بهداشتی خود را با یک شرکت تجاری آغاز نمایید.

-شرکت‌های کشاورزی

کشور ترکیه از نظر آب و هوایی و شرایط جوی دارای شرایط بسیار مناسبی در حوزه کشاورزی است. به همین دلیل می‌توان فعالیت خود را با داشتن شرکت‌های کشاورزی شروع نمایید و اقدام به کشت انواع مرکبات در این ناحیه کنید.

-شرکت دانش بنیان

معمولا برای انجام فعالیت‌های کارآفرینانه و ایده‌های نو می‌توان اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان کرد. این شرکت‌ها دارای شرایط خاصی هستند که داشتن اعضایی با مدرک کارشناسی ارشد و دارای سابقه در زمینه دانش بنیان یکی از آنها است.

به جز هزینه ثبت شرکت و هزینه‌های مربوط به اجاره شرکت نیاز به یک حساب‌دار است که باید هزینه‌های او هم پرداخت شود. اگر برای خود مجوز کار را هم گرفته باشید در نتیجه باید ماهیانه هزار لیر بابت آن بپردازید.

توجه داشته باشید که اگر عمل اشتباهی در زمینه ثبت شرکت انجام داده باشید ممکن است عواقبی برای شما داشته و یا هزینه‌های شرکت را دو برابر سازد.

می‌توان برای کاهش هزینه‌ها هم از مکان‌های مشترک برای شرکت استفاده کرد و یا از شرکت‌های مجازی استفاده کرد. البته به غیر از این هزینه‌هایی که نامبرده شد، هزینه مالیات شرکت هم وجود دارد.

مالیات داشتن شرکت در ترکیه می‌تواند شامل پرداخت یک ماهه یا سه ماهه بوده که انجام دادن محاسبات مالیاتی را باید به حسابدار و مشاوره مالی شرکت واگذار نمایید.

مزیت‌ داشتن شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه با کمترین کارمزد

ثبت شرکت در ترکیه و داشتن آن برای ایرانیان می‌تواند خوشایند باشد زیرا از طرفی ترکیه همسایه ایران است و از طرف دیگر ترکیه جزو کشوری اورپایی محسوب می‌شود که این می‌تواند جنبه مثبتی برای ایرانیان از لحاظ پیشرفت و ترقی داشته باشد.

از جمله مزیت‌های ثبت شرکت در ترکیه موارد زیر هستند:

-اخذ اقامت برای موسس شرکت و همچین خانواده وی

-داشتن حساب بانکی ترکیه و مزیت‌های آن

-مجوز داشتن کارت بازرگانی

اطلاعات لازم در خصوص ثبت شرکت در کشور ترکیه

همانطور که در هر کار و زمینه‌ایی نباید خودسرانه عمل کرد در خصوص ثبت شرکت و اقامت در کشوری دیگر این کار بایستی با وسواس و دقت بیشتری انجام داده شود زیرا کوچکترین اشتباه می‌تواند باعث ضرر و هزینه‌های زیادی برای شما شود.

برای جلوگیری از این کار می‌توانید با وکیل ثبت شرکت در ترکیه در ارتباط بوده و مشورت و نکته‌های لازم را از او بخواهید و با حق و حقوق خود بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با قوانین و مقررات این کشور هم بسیار تاثیر گذار است و باید قبل از هر اقدامی ابتدا تمامی اطلاعات لازم در خصوص ثبت شرکت و ارگان‌های مربوط به آن را داشته باشید.

از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره نمود دانستن حرفه‌هایی است که بیشترین سطح گردش مالی را در ترکیه داشته‌اند به طور مثال در این کشور بیشترین سطح گردش مالی در زمینه‌های زیر است:

-لوازم الکترونیکی شامل کامپیوترها، لوازم برقی و لوازم جانبی در ترکیه طی سال‌های اخیر توانسته گسترش زیادی داشته باشد.

-پوشاک و مد یکی از بزرگ‌ترین صنایع اقتصاد ترکیه است که به کشورهای زیادی صادر می‌شود.

-سنگ‌ها و فلزات قیمتی و با ارزش

-صنعت کشاورزی خصوصا تولیدات چغندر و زیتون و انواع مرکبات

سخن پایانی

اگر قصد مهاجرت را دارید ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه‌های پیش روی شما است که دارای منافع بسیاری است.

اما نکته مهم اینجاست که در صورت داشتن شرکت در این کشور باید همواره فعال و دارای درآمد باشد، همچنین برای دولت ترکیه سودآور محسوب شود.

اگر تنها به جهت اقامت تصمیم به انجام چنین اقدامی می‌نمایید می‌توانید با استفاده از روش‌های دیگر مهاجرت اقدام کنید اما اگر هدف شما صرفا انجام کار و فعالیت است ثبت شرکت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

شرکت ترکیه هلپر (https://turkeyhelper.com) با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در کشور ترکیه می تواند تمامی مراحل مشاوره و راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت شما را با کمترین کامزد و در سریعترین زمان ممکن انجام دهد.

برای انجام این کار به شماره واتس اپ ۰۰۹۰۵۳۴۹۲۸۵۰۶۶ در واتس اپ پیامی ارسال کنید تا شرایط برای شما ارسال شود.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha